‘Školska djeca više ne trebaju pamtiti činjenice i brojke jer sve što trebaju, udaljeno je samo nekoliko klikova’, rekao je Tapscott za Time Online.
Bilo bi bolje da djecu učimo razmišljati kreativno kako bi mogli interpretirati i primijeniti znanje koje im je dostupno online, smatra Tapscott, autor jedne od najprodavanijih knjiga ‘Wikinomics’.
‘Učitelji više nisu temelj znanja: to je sada internet. Djeca bi trebala učiti o povijesti kako bi razumjeli svijet i zašto su stvari onakve kakve jesu. Ali nije potrebno da znaju sve podatke’, rekao je Tapscott, te objasnio kako je bitno da djeca znaju da se neki događaj dogodio ali nije potrebno i da pamte datume budući da do tog podatka mogu doći svakog trenutka.
‘Djeca će morati obnoviti svoju bazu znanja nekoliko puta. Za sada im je pamćenje podataka i brojaka gubitak vremena’, rekao je Tapscott koji je skovao termin ‘generacija neta’, a temelji ga na promatranjima u svojoj posljednjoj knjizi ‘Grown Up Digital’, na studiji koja je obuhvatila gotovo 8.000 ljudi iz 12 zemalja rođenih između 1978. i 1994. godine.
Temeljem studije zaključio je da je prevladavajući edukacijski model bio dizajniran za industrijsko doba.
‘Ovo je moglo biti dobro za ekonomiju masovne produkcije, ali ne ispunjava potrebnu zadaću u izazovima digitalne ekonomije ili za mozak generacije net’, rekao je.
Smatra kako mozak mladih ljudi radi drugačije od mozga njihovih roditelja te je rekao kako ‘digitalna imerzija’ u kojoj bi djeca mogla pisati dok surfaju internetom, slušaju MP3, mogla pomoći u vještini kritičkog razmišljanja.
Ravnatelj Brighton Collegea, Richard Cairns rekao je za Times Online da je bit znanja neophodna:
‘Važno je da djeca uče činjenice. Ako nemate nekakvo skladište znanja u svojoj glavi iz kojeg ćete izvlačiti potrebno, ne možete s lakoćom sudjelovati u raspravi ili donositi odluke temeljene na informacijama.’