Nakon dvogodišnje stanke, takozvani maglevi ponovno su na tračnicama. Rade na principu magnetske levitacije te se kreću osam centimetara iznad tračnica.
Dosežu brzinu i do 581 kilometar na sat. Otvaranje prve pruge za japanski maglev, koja će stajati više od 60 milijardi dolara, očekuje se 2027. godine.
>>VIDEO Vožnja pri brzini od 501 km/h!
Ovi aerodinamični vlakovi najbrži su u svojoj konkurenciji, a proizvođači tvrde kako ovaj oblik prijevoza znatno manje zagađuje od letova avionom koji se trenutno koriste za povezivanje udaljenih kineskih gradova.
Maglev tehnologija (magnetic levitation) koristi magnete koji vagone podižu iznad pruge, tj. iznad vodilice čime se gubi potreba za kotačima, a samim time i za trenjem kotača o tračnice. Shodno tome, maglev vlakovi su puno brži i puni tiši od svih vlakova koji se danas koriste u komercijalnom prometu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook