Vitalna oprema unutar nestalog malezijskog zrakoplova možda je podešavana tijekom leta kako bi se izbjegli radari, tvrdi se u izvještaju. Stručnjaci koji su proučili izvješće istražitelja zrakoplovnih nesreća iz Australije, sugeriraju da je nestanak struje u zrakoplovu mogao biti rezultat pokušaja sabotaže tragičnog leta MH370, prenosi Mirror.
Uređaj za slanje satelitskihi podataka unutar zrakoplova pokušao se spojiti sa satelitom samo 90 minuta nakon polijetanja, a to je vjerojatno bio rezultat nestanka struje u zrakoplovu, navodi se u izvješću. Upravilu, takav događaj nije uobičajen i javlja se samo iz nekolicine razloga, a ti su: prekid napajanja SDU (Satelite data unit) aparata u zrakoplovu, pad softwarea, gubitak kritičnih sustava koji unose podatke u SDU ili gubitak veze zbog visine leta zrakoplova.
Let MH370: Putnici i posada najvjerojatnije su se utopili
Analizom je utvrđeno da je najizgledniji razlog upravo prekid napajanja SDU-a. "To je morao biti namjeran čin gašenja napajanja određenih sustava u zrakoplovu. Zrakoplov ima pregršt pričuvnih sustava i bilo koji prekid napajanja je uvijek podržan pričuvnim sustavom. Osoba koja je to radila morala je znati što radi. To je morao biti namjeran čin otmice ili sabotaže zrakoplova", zaključio je Peter Marosszeky sa Sveučilišta New South Wales.
Prekid napajanja potvrdila je i satelitska kompanija Inmarsat, ali nisu mogli to objasniti.
Nestali zrakoplov pokušao se logirati na satelite još šest puta, uključujući i jedan pokušaj tri minute nakon što ga je otkrio malezijski vojni radar. Posljednji pokušaj bio je, pretpostavlja se, zbog nestanka goriva u zrakoplovu i prije nego što se srušio u Indijski ocean.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook