Direktorice velikih korporacija u današnje vrijeme više nisu rijetkost. Tako u tehnologijskoj industriji nailazimo na brojne primjere, a neki od njih su zasigurno Marissa Mayer koja je direktorica Yahoo-a, zatim IBM-ova direktorica Virginia Rometty i Meg Whitman koja je trenutno na čelu HP-a.
S druge strane, žena kao direktorica u području automobilske industrije do sada nije bio slučaj, pa je tako Barra postala prva žena koja je dospjela na ovako visoku poziciju u ovoj, dominantno muškoj, profesiji.
TEDWoman 2013: Izumljeno ovdje!
Mary Barra će preuzeti svoju dužnost 15. siječnja sljedeće godine, a svoje mjesto ustupit će joj Dan Akerson(65), koji je na poziciji izvršnog direktora i predsjednika General Motorsa još od 2010. godine. Akerson je prije nekoliko mjeseci najavio svoj odlazak u mirovinu, prevenstveno zbog rakom oboljele supruge, prenosi Mashable.
Evo nekoliko informacija koje biste trebali znati o novoj direktorici General Motorsa:
Barra se pridružila timu General Motorsa još davne 1980. godine kao studentska pripravnica sa Sveučilišta Kettering (Michigan, S.A.D.), na kojemu je stekla prvostupničku diplomu iz elektroničkog inženjerstva, dok je na Stanfordskom Sveučilištu (California) magistrirala. U General Motorsu radila je u Odjelu za ljudske resurse, a od 2011. godine postala je viši potpredsjednik za svjetski razvoj proizvoda. Ona je danas jedna od najuspješnijih žena u svijetu, što potvrđuje i činjenica da ju je Forbes uvrstio na listu najmoćnijih žena još u 2012. godini, prenosi USA Today.
‘Pritisak postoji u svakom poslu. Imam najbolji posao u GM-u jer vodim talentiran tim koji je predan svome poslu i kojega vodi ista vizija: dizajnirati, izgraditi i prodati odlična vozila’, izjavila je Barra uoči svog proglašenja direktorice za razvoj proizvoda.
Ona je najmoćnija žena u Hrvatskoj već osmu godinu za redom!
Odrastavši u predgrađu Detroita, bila je kći 39-godišnjeg Raya Makela koji je radio za Pontiac, što je samo jedan mali segment koji dokazuje kako Mary nije slučajno na ovoj poziciji, te kako su kolege prepoznali njezin veliki potencijal već od samoga početka. Prvi auto bio joj je Chevette, iako je oduvijek željela Firebird-a.
Terry Barclay, izvršni direktor Inforuma izjavio je: ‘Nikada prije nisam upoznao vođu koji je istovremeno tehnički vrlo pametan i iznimno uspješan te prizemljen i vrlo skroman (…) Ona je nevjerojatno prilagodljiv i pouzdan vođa timova.’
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook