Tragična nesreća Germanwinsovog aviona u Alpama, koju je po svemu sudeći namjerno prouzročio kopilot odvevši u smrt 149 osoba, potaknula je raspravu o putničkim avionima bez pilota.
Tehnologija postoji, iako ju još ne koristi niti jedan avioprijevoznik. Dio stručnjaka smatra kako bi trebalo ukinuti pilote, piše CNN.
'Avionima praktički ne trebaju piloti. Oni ionako tijekom leta upravljaju zrakoplovom samo tri minute. A osim toga, 80 posto avionskih nesreća događa se zbog ljudske pogreške', smatra Mary Cummings, bivša pilotkinja Zračnih snaga i sveučilišna profesorica.
Američka vojska ima bespilotne letjelice Global Hawk koje su praktički veličine putničkog Boeinga 737. Podaci pokazuju da dronovi manje padaju od zrakoplova kojima upravljaju piloti.
No, Cummings smatra da, prema tehnologija postoji, ljudi su ti koji nisu spremni letjeti bez pilota.
'Putnici žele čovjeka pilota kako bi u slučaju bilo kakve nesreće dijelio njihovu sudbinu. Žele da tamo gore netko pazi na njih i da ih čuva od problematičnih suputnika', kaže Cummings.
VIDEO Objavljena snimka Lubitza tijekom vježbi na letovima za pilota
Profesor aeronautike John Hansman također kaže da bespilotni putnički zrakoplovi nisu stvar tehnologije već društvenog povjerenja, ali vjeruje da će kroz nekoliko dekada i to biti normalno.
Avioprijevoznici bi mogli uštedjeti milijarde dolara kada bi u avionu tijekom leta bio samo jedan pilot. Putnike bi sigurno bilo lakše uvjeriti da lete avionom bez pilota kada bi im, primjerice, ponudili dvostruko jeftiniju prijevoznu kartu.
Osim toga, iduće godine na tržište stižu automobili koji će sami voziti. Zašto se onda za 10 ili 20 godina ne bismo vozili u avionima bez pilota?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook