Nova studija

Ljudi doista vjeruju kako je vrijeme novac, a zbog toga smo svi nesretniji

Slika nije dostupna
Mnoge svjetske tvrtke vjeruju kako se njihove djelatnike može motivirati postavljanjem jasnih ciljeva i stimulativnih bonusa za ekstra rad, ali te strategije samo pridodaju trendu koji zaposlenike tvrtki čini nesretnima.

U nedavnoj studiji Jeffreyja Pfeffera sa Sveučilišta Stanford i Sanforda DeVoea sa Sveučilišta Toronto, dovode navedenu praksu u pitanje, jer one promoviraju 'ekonomsko viđenje vremena', odnosno ideju kako vremena ima malo te da bi ga trebalo promišljati kroz monetarne termine. Drugim riječima - vrijeme je novac.

>> Pet metoda za rješavanje stresa

Dvojica znanstvenika u studiji tvrde kako na taj način manje uživamo u slobodnom vremenu, jer uvijek razmišljamo kako gubimo novac. 'Moderna veza između poslodavca i zaposlenika generalno povećava vezu između vremena i novca važnim implikacijama o izboru ljudi kako će provesti svoje slobodno vrijeme, uključujući i koliko vremena trebaju provesti na poslu i kao volonteri. Iako to možda nije svjesno napravljeno, moderni menadžment napravio je svojevrsnu hedonističku pokretnu traku u kojoj ljudi žele mijenjati vrijeme za novac te zbog toga ne mogu uživati u slobodnom vremenu', piše u studiji.

Ako vas to podsjeća na radnju Hollywodskog hita 'In Time' s Justinom Timberlakeom, niste daleko od istine, jer okosnica tog filma jest promišljanje vremena kao monetarne valute po principu nemaš vremena - nemaš novca - umireš.

Studija nadalje ističe kako takvo razmišljanje potiče i samo društvo, jer danas se na posao gleda kao na statusni simbol koji označava važnost pojedinca tvrtki za koju radi, prenosi Business Insider.

Suštinski gledano, kad razmišljamo o vremenu kao resursu i povežemo ga s novcem, vrlo je vjerojatno kako ćemo stalno osjećati stres, čak i kad ne postoje rokovi ili pritisak povezani s poslom. Razina stresa se zbog takvog načina razmišljanja samo povećava, unatoč činjenici da, primjerice, trenutno nismo na poslu.

Na organizacijskoj razini, autori studije sugeriraju tvrtkama da budu svjesne kako rokovi utječu na psihološko zdravlje zaposlenika te da promisle o jeziku koji koriste i stvarima koja su im mjerila, jer iste mogu stvoriti stalan osjećaj stresa.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook