Nekima od posjetitelja kazališta u Stuttgartu pozlilo je nakon eksplicitne opere "Sankta", koja je uključivala izrađivanje piercinga, nesimulirani seks i velike količine lažne i prave krvi.
"Bilo je osam ljudi u subotu i deset u nedjelju za koje su se naše službe za posjetitelje morale pobrinuti", rekao je glasnogovornik opere Sebastian Ebling o dvjema izvedbama opere "Sankta" austrijske koreografkinje Florentine Holzinger i dodao da je u tri slučaja pozvan liječnik, piše Guardian.
Holzinger je poznata po predstavama slobodne forme koje brišu granicu između plesnog kazališta i vodvilja. Ženska glumačka postava obično nastupa djelomično ili potpuno gola, a prethodne predstave uključivale su gutanje mača uživo, tetoviranje, masturbaciju i akcijske scene s krvlju i svježim izmetom.
"Dobra plesna tehnika za mene nije samo netko tko može savršeno izvesti tendu, već i netko tko može mokriti na znak", rekla je Holzinger ranije u intervjuu za Guardian.
"Sankta", prva Holzingerina opera, premijerno je izvedena u Državnom kazalištu Mecklenburg u Schwerinu u svibnju i temelji se na ekspresionističkoj operi "Sancta Susanna" Paula Hindemitha iz 1920-ih.
Hindemithova originalna opera govori o mladoj časnoj sestri koja, uzbuđena pričom koju je ispričala jedna od starijih žena u samostanu, gola staje na oltar i skida lopaticu s Kristova torza. Susret s velikim paukom natjera je da se pokaje za svoje postupke i moli ostale časne sestre da je živu zazidaju.
Djelo je prvotno trebalo imati praizvedbu u Državnoj operi u Stuttgartu 1921., ali postavljeno je tek 1922., nakon prosvjeda protiv njegova navodno svetogrdnog sadržaja.
Prvobitni nastup ove godine u Stuttgartu zamijenjen je golim časnim sestrama koje se vrte oko šipke u središtu pozornice, zidom razapetih golih tijela i lezbijskom svećenicom koja slavi misu.
Nakon što je Holzinger u lipnju dovela "Sanktu" u svoj rodni Beč, biskupi iz Salzburga i Innsbrucka kritizirali su je kao karikaturu svete mise bez poštovanja.
Austrijska umjetnica ranije je sugerirala da je njezina opera nije osmišljena da ismijava crkvu, nego da istražuje paralele između konzervativne institucije s jedne strane i kink zajednica i BDSM subkultura s druge strane.