Odoše oglašivači

Krizi američkih medija ne nazire se kraj

Slika nije dostupna
Kriza u tradicionalnim američkim medijima sve se više produbljuje pa su zbog pada prodaje oglasnog prostora prošle godine mnogi bili prisiljeni 'rezati' troškove', navodi se u izvještaju najveće medijske istraživačke grupacije.

U izvještaju Projekta Izvrsnost u novinarstvu Istraživačkog centra Pew navodi se da su prošlogodišnji gubici tradicionalnih medija bili 'toliko teški' da se ne mogu pokriti ni najnovijim inovacijama u izvještavanju i novinarstvu općenito.

'Prošla godina je bila značajnije teža od 2008., a prognoze za ovu godinu su još crnje, unatoč sporom oporavku gospodarstva', rekao je direktor Pew-a Tom Rosenstiel. 'I dok se puno raspravlja o alternativnim načinima financiranja, još uvijek ne vidimo nikakav konkretni napredak'.

Prema izvještaju naslovljenom 'Stanje novinskih medija 2010.', prihodi od oglašavanja u novinama prošle su godine pali za 26%, dok su prihodi lokalnih televizija pali za 22, a prihodi kablovskih mreža za 8%.

Kriza je teško pogodila i neke od najvećih američkih dnevnika, pa su tako i New York Times i Boston Globe bili među vodećima po smanjivanju radnih mjesta i smanjivanju troškova.

U izvještaju se navodi da su dnevni listovi u 2009. bili prisiljeni srezati troškove za izvještavanje i uređivanje za 1,6 milijardi dolara. I TV mreže su od vrhunaca gledanosti tijekom 1980-ih izgubile stotine milijuna gledatelja.

Treću godinu uzastopno jedini porast bilježi izvještavanje na kablovskim mrežama, a i to se najvećim dijelom odnosi samo na jednu mrežu – Fox.

U neprestano rastućem području interneta, 'potrošači' online vijesti mahom kažu da imaju barem jednu 'omiljenu' stranicu, ali ih istovremeno čak 79% kaže da nikad ili izuzetno rijetko klikne na neki online oglas.

Tradicionalni mediji se do šire publike još uvijek pokušavaju probiti preko blogova pa ne iznenađuje podatak da dnevne novine i TV-mreže proizvode 80% sadržaja koji se 'linka' u blogovoima.

>> Internet popularniji od novina