Tim Jasona Coopera, gleda kroz prozor kontrolnog tornja na Heathrowu visokog 87 metara. Oni navode desetke tisuća ljudi na tlo i u zrak.
Jedan pogrešan korak i mogla bi se dogoditi katastrofa, ali atmosfera u tornju najveće britanske zračne luke je iznimno mirna, objavio je CNN.
'Tu je pritisak, ali ne i stres', rekao je Cooper koji vodi 'Red Watch', jednu od tri skupine kontrolora leta koji nadziru letove Heathrowa dan i noć. 'Mislim da se većini sviđa pritisak', ističe.
U tornju se nalazi podjednako muškaraca i žena svih dobnih skupina. Svoj posao rade tiho i efikasno, razgovarajući s pilotima, povremeno pričajući jedni s drugima. Aktivnost zrakoplova je nemilosrdna, na dva terminala i samo dvije piste, od kojih svaka godišnje primi 19 milijuna putnika više od bilo koje druge zračne luke.
Zračni prijevoznici, čekaju u redu za polijetanje, dok je nebo puno aviona koji trebaju sletjeti. Posao kontrolora leta je da čekanja smanje na minimum, balansiranje je to za koje je potreban intenzivan fokus i impresivan niz gadgeterije.
Heathrow ruši rekord: 236.955 ljudi u danu!
87 metara iznad Heathrova, toranj nudi impresivan pogled koji se pruža preko kilometara ravnog terena. Kontrolori trebaju vizualnu potvrdu svakog uzlijetanja i slijetanja, a samo radaru te radijskim vezama pribjegavaju kada su vremenske prilike takve da je vidljivost slaba.
U tornju su dvije razine - podignut središnji podij na kojem su kontrolori za sjevernu i južnu pistu te sjede okrenuti leđima jedno drugom. Tu je i niži podij na kojem su oni koji upravljaju prometom na tlu.
Prema zakonu, kontrolori mogu raditi samo 90 minuta u komadu, nakon čega moraju uzeti pauzu od 30 minuta i tako tijekom šest do devet sati, ovisno o tome koliko im traje smjena. To im pomaže da se fokusiraju na zadatak usmjeravanja što je više aviona moguće što brže, odnosno i do 42 uzlijetanja po satu.
Noću je dodatno komplicirano usmjeravati gust promet na Heathrowu. Taj posao olakšava divovski zaslon osjetljiv na dodir koji pokazuje osvijetljene različite dijelove zračne luke. Tu su i monitori za praćenje koji prikazuju položaj i kretanje svih zrakoplova na tlu i prizore koji detaljiziraju meteorološke elemente kao što su smjer i brzina vjetra.
Cijelu priču možete pročitati ovdje.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook