'Conclavealert.com', po cijeni od 0,89 eura omogućuje praćenje svih obavijesti o kardinalima, izbornom procesu, papabilnim kardinalima, kaže Andrea Dotti iz Go2mkt, rimske marketinške tvrtke koja je osmislila aplikaciju.
Hotelijeri i drugi turistički djelatnici glavnoga grada Italije žale se na pad prihoda zbog krize, no nadaju se da će povećani dolazak vjernika željnih da budu dio povijesti popraviti sadašnje negativne trendove. Neka poduzeća već bilježe prve rezultate. Internetska adresa casevacanza.it otkriva da je potražnja za smještajem u Rimu porasla za 30 posto u tjednu od 11. do 17. ožujka u kojem bi papa trebao biti izabran i pojaviti se na balkonu bazilike sv. Petra.
>> Kada treba gledati u dimnjak Sikstinske kapele?
Hotel od četiri zvjezdice 'Metropolis' u samostanu iz XVI. stoljeća blizu Trga sv. Petra popunjen je 90 posto, hvali se direktor Antonio Galati i dodaje da je najviše 'rezervacija stiglo od televizijskih ekipa'. 'Metropolis' je osmisilio posebnu ponudu 'konklave' u kojoj hodočasnicima nudi 30 posto popusta na prehranu u refektoriju gdje su nekada blagovali svećenici.
Galati predviđa porast broja turista i hodočasnika nakon izbora novoga pape, napose bude li novi rimski biskup iz Sjeverne ili Južne Amerike. Turistička predviđanja za 2013. bila su prilično negativna, no događaji u Vatikanu donijeli su preokret za cijeli Rim, objašnjava Galati.
Pri beatifikaciji Ivana Pavla II. 2011., gotovo milijun vjernika stiglo je u Rim. Laura Viotti (70), koja je do mirovine radila kao turistički vodič, žali se jer je izostao porast rezervacija za sobe koje iznajmljuje turistima. 'Vatikan je tako dobro organiziran da drugi uspijevaju dobiti tek mrvice s vatikanskog turističkog stola', kaže Viotti te ističe da Rim obiluje vjerskim zgradama koje primaju hodočasnike.
Vatikanski ured za hodočasnike 'Opera Romana Pellegrinaggi' skrbi se za smještaj hodočasnika tako što ih šalje prvenstveno u vjerske smještajne kapacitete kao što su samostani i hoteli u vlasništvu Vatikana.
Vatikanske pošte objavile su 1. ožujka prigodnu seriju poštanskih maraka posvećenu 'sedisvakanciji' (razdoblju 'upražnjene stolice' u kojem nema pape) i ta se serija prodaje 'kao halva'. Filatelisti općenito cijene vatikanske poštanske marke, ali nakon odreknuća Benedikta XVI., što je nadasve rijedak događaj, odnosno prvi nakon šesto godina, potražnja je premašila očekivanja. Serije se već preprodaju u posebnim trgovinama.
A sam Benedikt XVI., intelektulac i ugledni teolog, dok je sjedio na tronu sv. Petra nije uspijevao prodajom figurica sa svojim likom i portreta nadmašiti prethodnika, karizmatičnog Ivana Paval II. U Via della Conciliazione trgovci danas zadovoljno trljaju ruke, jer odreknućem njemački papa odjednom postaje 'tražena roba'. Njegovi portreti ponovno su osvanuli na policama, a kupovale su ih za uspomenu tisuće vjernika koji su stizali u Rim pratiti neku od zadnjih njegovih aktivnosti
Terase kafića s kojih se pružaju pogledi na kupolu sv. Petra zaposjele su televizijske ekipe koje će ondje idućih dana budno očekivati bijeli dim. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook