Nedostatak kvalitetnih informacija o topografiji dna oceana na Zemlji, u konkretnom slučaju Indijskog oceana ili njegovog jugoistočnog dijela, stvorene su komplikacije u potrazi za nestalim malezijskim Boeingom 777 na letu MH370.
Dva stručnjaka za mapiranje oceanskog dna, prikupili su sve relevantne podatke kako bi napravili novu kartu područja dna Indijskog oceana veličine 2.000 sa 1.400 kilometara. To je i područje na kojem su dva međunardona broda otkrila signale, za koje se vjeruje da su došli iz crne kutije nestalog zrakoplova.
Na pomolu rješenje misterija? - Objavljena je komunikacija iz zrakoplova!
Karta je objavljena na stranicama EOS Transactions, koje su portal za izvještavanje Američke geofizičke unije.
Walter Smith i Karen Marks iz NOAA-inog laboratorija za satelitsku altimetriju, koristili su podatke skeniranja dna Indijskog oceana dva broda iz 60-ih godina 20. stoljeća. Kako se radilo o analognim podacima prikupljenim bez preciznog pokrivanja terena, moguće su greške od i do 100 metara. Dvoje znanstvenika rupe u tim podacima popunilo je podacima sa satelita u Zemljinoj orbiti.
Sateliti mogu mjeriti topografiju dna oceana na način da mjere visinu površine mora. To funkcionira na taj način da se iznad podmorskih planina, koje imaju veću masu i jače gravitacijske sile, stvaraju vodeni brežuljci. Sateliti mjere te promjene radarom i vremenom odaziva koje je potrebno zrakama do površine mora i nazad.
Rezolucija takvog mjerenja satelitima je oko 200 kilometara, ali kombinacijom ranijih analognih podataka, Smith i Marks dobili su najbolju moguću kartu dna Indijskog oceana na području za koje se pretpostavlja da se na njemu nalazi nestali Boeing 777.
Bolja slika terena potrage mogla bi pomoći potrazi na način da se barem može odrediti kakvog robota poslati prema dnu, a isto tako može pomoći znanstvenicima u izradi modela raspršivanja ostataka nestalog zrakoplova na morskom dnu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook