U ponedjeljak ujutro avion Sichuan Airlinesa bio je na svom putu iz Kine za Tibet kada je pilot začuo pucketanje. Nekoliko trenutaka kasnije, iz zasad neobjašnjivih razloga, puklo je vjetrobransko staklo.
Već idući trenutak kapetan Liu Chuanjian borio se da zadrži kontrolu nad Airbusom A319 u kojem je bilo 119 putnika. "Kada sam pogledao prema svojem kopilotu, vidio sam da napola viri kroz prozor. Srećom, bio je vezan sigurnosnim pojasom."
"Sve stvari u kokpitu letjele su uokolo i većina opreme nije radila. Buka je bila toliko velika, a radio nije radio", opisao je nastalu situaciju kapetan Liu. "Cijeli je avion vibrirao, bilo je nemoguće gledati instrumente i vrlo teško upravljati avionom, a ledeni zrak ulazio je kroz otvoreni panel u kokpitu."
Liu je opisao horor na 9000 metara za Chengdu Business News, a tvrtka Sichuan Airlines u priopćenju je zahvalila i njemu i posadi. Samo zahvaljujući pravovremenoj i prisebnoj akciji pilota, nitko nije stradao.
Pogledaj na Twitteru
Uprava za civilno zrakoplovstvo Kine izjavila je da je kopilot Sichuan Airlinesa zadobio ogrebotine i iščašio zglob. Još jedan član posade zadobio je lakše ozljede u predjelu struka, rekli su dužnosnici.
"Članovi posade u dobrom su stanju i nakon dobrog odmora nastavit će obavljati svoju dužnost", priopćila je zrakoplovna tvrtka.
Još 27 putnika potražilo je pomoć nakon što je avion hitno sletio u kineski grad Chengdu. Nitko od njih nije ozbiljno ozlijeđen, priopćeno je iz zrakoplovne tvrtke. Dodali su kako su organizirali posebno osoblje kao pratnju potresenim putnicima.
"Osoblje nam je serviralo doručak kada se avion počeo tresti. Torbe su padale, a kutije s hranom letjele po avionu. Počeli smo paničariti jer nismo znali što se događa, a onda su se otvorile maske s kisikom. Putnici su vrištali. Avion je počeo padati, sve je trajalo nekoliko sekundi, a onda se sve smirilo", ispričao je jedan od putnika.
Zrakoplovna tvrtka nije odmah komentirala što je moglo dovesti do puknuća vjetrobranskog stakla, no o incidentu se, za sada, izjašnjavaju kao o "mehaničkom kvaru".
Francuska agencija za istraživanje nesreća BEA i Airbus poslali su u Kinu svoje ljude kako bi istražili uzrok puknuća vjetrobranskog stakla, priopćili su kineski zrakoplovni dužnosnici.