Japanska zračna kompanija All Nippon Airways priopćila je da su instrumenti pokazali pregrijavanje jedne od baterija a u putničkoj kabini i kokpitu osjetio se čudan miris, zbog čega je 787 na domaćem letu sletio u zračnu luku Takamatsu na zapadu Japana, piše Yahoo News.
Boeing 787 poznat i pod nazivom Dreamliner, najnoviji je Boeingov model i tehnološki najnapredniji. Ali, od kad je pušten u promet imao je mnoge probleme s dimom u kabini i curenjem goriva.
>> Pregazio ga avion: Radnik završio pod kotačem Boeinga 787
Japansko ministarstvo prometa objavilo je kako je dobilo obavijesti od ANA-e koja ima u vlasništvu 17 ovakvih modela, a Japan Airlines sedam. Ni jedan od njih neće uzletjeti dok se ne ustanovi u čemu je problem i dok ga se ne otkloni.
'Vidjeli smo izvješće, svjesni smo da se nešto dogodilo i surađujemo s našim kupcima', rekao je glasnogovornik Boeinga Marc Birtel. Ministarstvo ovo prizemljivanje karakterizira kao 'ozbiljan incident' koji je mogao dovesti do nesreće, te je poslalo inspektore na uviđaj u zračnu luku Takamatsu. U zrakoplovu u kojem su prijavljeni problemi bilo je 129 putnika i osam članova posade. Ozlijeđen je samo jedan putnik prilikom izlaska iz letjelice.
>> Pogledajte prvi komercijalni let Boing 787 Dreamlinera
Unatoč tome, australski Quantas rekao je da ostaje pri narudžbi od 15 'dreamlinera', a Air India, koja ima šest tih zrakoplova i još nekoliko namjerava naručiti, kaže da će kontaktirati proizvođača ali nema namjeru prizemljiti zrakoplove. United Airlines, zasad jedini američki korisnik Boeinga 787, poručio je da neće poduzimati nikakvu akciju ali da će pozorno pratiti informacije o incidentima.
Boeing 787 je širokotrupni putnički zrakoplov koji uz pomoć nove generacije motora leti puno ekonomičnije ali troškovi razvoja su dosegli skoro 32 milijarde dolara. U Boeingu očekuju da će tijekom idućih 10 godina prodati oko 1.100 zrakoplova.
Vrijedan je 200 milijuna dolara i prvi je putnički zrakoplov napravljen od vlakana ugljika - snažne, no ipak lagane high tech plastike, a ne kao dosad od aluminija. Inovacija je omogućila nekoliko promjena u dizajnu zrakoplova kao što su veći prozori s ugrađenim elektroničkim sjenilima, a na velikim visinama putnici ne bi trebali osjećati pritisak kao do sada.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook