'Tupoljev je bio u savršenom stanju'

Kontrolor leta pričao je na ruskom, a ne na engleskom?

Slika nije dostupna
Sve su glasnija nagađanja da je do nesreće i pogibije svih putnika i članova posade Tupoljeva 154 došlo zbog izričite naredbe poginulog poljskog predsjednika.

Istražno povjerenstvo Javnog tužiteljstva Rusije isključio je mogućnost da je uzrok zrakoplovne nesreće u kojoj je u subotu poginuo poljski predsjednik Lech Kaczynski i više od 90 osoba, bila tehnička neispravnost letjelice, izvijestili su mediji. Ruski zrakoplov tipa Tupoljev-154 bio je u savršenu stanju, za Interfax je rekao glavni istražitelj Aleksander Bastrikin. Tijekom komunikacije pilota s kontrolnim tornjem u zračnoj luci Smolensk, u koju je zrakoplov trebao sletjeti, nisu spomenuti tehnički problemi, rekao je Bastrikin, dodavši kako je pilot bio informiran o lošim vremenskim uvjetima. U zračnu luku Smolensk pokušao je potom sletjeti nekoliko puta.

>> VIDEO: Tijelo Lecha Kaczynskog stiglo u Varšavu, tisuće ga dočekale

Ruski ministar prometa Igor Levitin premijera Vladimira Putina izvijestio je da su 'crne kutije' iz srušenoga zrakoplova u zadovoljavajućem stanju te da je dešifriranje komunikacije pilota i kontrolnog tornja počelo jutros, a dešifriranje druge kutije u kojoj su zapisani elektronski podaci o tijeku leta, početi će uskoro. Pripadnici ruskog i poljskog ministarstva prometa surađuju na slučaju. Rusi tvrde zrakoplov je bio ispravan. Optužuju poljske pilote da su zanemarili upozorenja kontrole leta. 'Kontrolor je nekoliko puta poljskom pilotu zapovjedio da vrati zrakolpov u horizontalan položaj i preusmjeri u drugu zračnu luku. Unatoč tome nastavili su se spuštati, a završilo je ovom tragedijom', kaže zamjenik zapovjednika ruskih zračnih snaga Aleksandar Aljošin.

Ruski medij: Kontrolor leta govorio je na ruskom, a ne engleskom jeziku

Ruski life.ru, pak, tvrdi da ima novi detalj u priči koja je završila strašnom tragedijom. Ta stranica, kako prenose poljski mediji, donosi razgovor s kontrolorom leta Pavelom Pluškinom, koji je navodno u intervjuu priznao da je s pilotima Tupoljeva komunicirao na ruskom, umjesto na engleskom jeziku. Odmah su se pojavile spekulacije kako bi možda nesporazum prilikom takve komunikacije mogao biti uzrok pada zrakoplova.

Kaczynski naredio slijetanje?

Zrakoplov je četiri puta pokušao sletjeti po gustoj magli. U posljednjem je zahvatio krošnje stabala, pao i zapalio se. Obično piloti nakon dva pokušaja slijetanja, ne idu i na treći zbog velikog psihološkog opterećenja. 'Pod pritiskom, piloti koji rade i lete za predsjednike su gotovo stalno izloženi, znači oni pokušavaju sletjeti po sistemu kud' puklo da puklo', objašnjava Miljenko Bucalović, prometni pilot i instruktor letenja. I u vezi toga su se pojavile razne spekulacije. Brojni mediji nagađaju kako je možda sam predsjednik ujedno i vrhovni zapovjednik vojnih snaga naredio pilotu da slete po ranije utvrđenom planu. Takvo se što već događalo. Iako se čini da je za nesreću kriv čovjek i vremenske neprilike, tupoljev 154 stari je zrakolpov. Prije nekoliko mjeseci bio je na temeljitom remontu. Motori su mu zamijenjeni i otada je malo korišten. Dio javnosti misli da je trebao biti najavljen novi zrakoplov.