Tragična nesreća aktualizirala je pitanja o brzo rastućoj industriji zračnog prometa u Indiji. Prvi izvještaji govore o tome kako se nesreća u kojoj je poginulo 159 osoba dogodila zbog greške pilota kada je Boeing 737 promašio je pistu na Mangaloreu, jednoj od indijskih najzahtjevnijih zračnih luka za slijetanje. Stručnjaci kažu kako je na piste tamošnje zračne luke teško sletjeti jer se nalaze na brdovitom terenu te su stoga i kratke, piše Boston.com.
>> U padu zrakoplova 159 mrtvih, pilot je JAT-ov
Istražitelji još uvijek pokušavaju dokučiti zašto je pilot krivo procijenio kada treba dodirnuti tlo. U isto vrijeme stručnjaci upozoravaju na slabosti indijske sigurnosne inspekcije, povijest nedovoljnog broja sati koje piloti provedu na treningu i obuci te pitanja je li zračna luka Mangalore uopće trebala biti izgrađena na tako nepristupačnom području.
Zračni promet cvjeta, infrastruktura ne prati tempo
‘Ovo se nije smjelo dogoditi’, rekao je Kapil Kaul, voditelj konzultantske firme za azijski zračni promet. Zračni promet cvjeta i komercijalnih zračnih kompanija u posljednjih nekoliko godina sve je više, ali infrastruktura i sigurnost ne drže tempo s njima, objasnio je Kaul. Industrija i Vlada, napominje, moraju učiniti veliki korak kako bi se situacija popravila. Mnogi stručnjaci smatraju kako Indija treba povećati investicije u infrastrukturu i obrazovanje zaposlenih u zračnom prometu, poput kontrolora leta, inženjera koji rade u održavanja i pilota. Kaul procjenjuje kako je tek deset posto zaposlenih u toj industriji uistinu i kvalificirano raditi taj posao.