NA MARGINI Paris Motor ShowA

Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijene vozila: Iza blještavila autosalona kriju se nova pravila koja nam stižu

1/4 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Početkom sljedeće godine u Europskoj uniji stupaju na snagu stroži standardi mjerenja emisija ugljičnog dioksida. HGK predlaže odgodu poskupljenja. Vlada obećava da će to spriječiti. Europsku autoindustriju muče druge brige poput Brexita, ali sljedećih desetak dana sve je to u sjeni pariškog auto salona.

Luksuzni automobili i ove godine mame uzdahe posjetitelja Mondial Paris Motor Showa. Veliku pozornost privlače i koncepti.

U središtu ovogodišnjeg izdanja jednog od najvećih svjetskih sajmova autoindustrije su električna i hibridna vozila. ''Dakle, ona su prisutna. To je prekretnica, ali tu je i dalje niz drugih faktora poput infrastrukture za punjenje i cijena koje treba prevladati'', objašnjava Tim Urquhart, analitičar automobilskog tržišta.

Međutim, neki proizvođači vjeruju da je era dizelskih automobila završila. ''Prepolovit ćemo ponudu dizela. Govorim o Renaultu. Nissan potpuno napušta dizel, poput većine japanskih proizvođača u Europi. Ovo je njegov kraj'', ističe Carlos Ghosn, predsjednik i izvršni direktor Renault-Nissan-Mitsubishi saveza

I dok uzdahe oduševljenja posjetiteljima izvlače izloženi automobili, uzdahe zabrinutosti industriji izaziva Brexit. ''Ako ne bude dogovora, onda se vraćamo sporazumima Svjetsko trgovinske organizacije. To znači carine koje su 10 posto za nove automobile, i 2.5 do 4.5 posto za dijelove. Kad to izračunate, suočeni ste s mogućnošću dodatnih 5 milijardi funti troškova'', tvrdi Mike Hawes iz britanskog udruženja proizvođača i trgovaca automobilima.

Daleko od blještavila pariškog auto salona, kupce u Hrvatskoj zabrinjava mogućnost osjetnog povećanja cijena vozila. Sljedeće godine u Europskoj uniji stupaju na snagu stroži standardi mjerenja emisija ugljičnog dioksida, a to je jedna od osnova za izračun poreza.

Hrvatska gospodarska komora traži odgodu poskupljenja, a Vlada obećava. ''Sigurno da ćemo do kraja godine iznaći odnosno izaći s nekim rješenjem koje će onda neutralizirati, u najmanju ruku neutralizirati ove efekte tog novog načina obračuna'', rekao je ministar financija Zdravko Marić.

Europski parlament već priprema daljnja ograničenja emisija ugljičnog dioksida za nove automobile, do 2030. godine za čak 40 posto. Autoindustrija tvrdi da bi joj to moglo naštetiti i ugroziti radna mjesta.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr