NEMAR U GENOVI?

Komadi betona padali su im na kuće i automobile: Godinama upozoravali na most koji je na kraju u smrt povukao 43 ljudi

Most u Genovi (Foto: AFP) Foto: Afp
Ljudi koji žive ispod mosta koji se proteklog tjedna urušio u Genovi i odnio 43 života, već godinama upozoravaju da se most raspada. Komadi mosta padali su na njihove kuće i automobile. Samo mjesec dana prije stravične tragedije, stanovnici su se sastali s dužnosnicima zaduženima za održavanje mosta ne bi li otkrili što se poduzima da se saniraju pukotine na mostu.

Most dug više od jednog kilometra desetljećima je polako erodirao na morskom zraku, a stanovnicima je postajalo nemoguće živjeti ispod njega, prenosi agencija Retuers.

Zbog neprestane škripe mosta, uznemireni stanovnici obratili su se predstavnicima tvrtke Autostrade per l’Italia, a snimku tog sastanka objavila je čak i gradska vlada Genove.

Nakon što su desetljećima svjedočili neprestanim popravcima na mostu, stanovnici ipak nikada nisu posumnjali da bi se most mogao urušiti. Nitko nije u pitanje dovodio pitanje sigurnost mosta starog 51 godinu čime je pokazano povjerenje javnosti u talijanske institucije, a koje je nakon ove tragedije upitno.

Jedini koji je na sastanku postavio pitanje o sigurnosti mosta, bio je lokalni političar Mauro Avvenente. "Jeste li procijenili životni vijek mosta?", pitao je Avvenente predstavnike tvrtke Autostrade per l’Italia. Njegovo pitanje nije dobilo odgovor.

Stanovnici trebali dobiti odštetu

Jedan od stanovnika, Salvatore Lorefice, ispričao je kako su 1980. godine stanovnici trebali dobiti naknadu za štetu na imovini oštećenom komadima betona koji su otpadali s mosta.

Nova populistička vlada u Italiji, koja optužuje prethodnu vlast za slab nadzor tvrtke Autostrade, tvrdi kako je prethodna vlast zatvaranje ili samo ograničenje prometa na mostu odredila kao krajnju opciju upravo zbog važnosti tog mosta koji je povezivao Genovu s Francuskom.

Taj je vijadukt, povezujući jedan kraj grada s drugim, bio jedna od najprometnijih naplatnih cesta. "Vjerojatno je njegova važnost dovela prethodnu administraciju da razmotri ideju zatvaranja, čak i djelomično, kao posljednje sredstvo", stoji u priopćenju Ministarstva infrastrukture u priopćenju Reutersu.