Google želi snimati svaki klik korisnika

Slika nije dostupna
Ambicija najpoznatije internet tražilice na svijetu, Googlea, je maksimizirati osobne podatke koje ima o korisnicima kako bi njihova tražilica predvidjela dan kada bi govorila ljudima koje poslove prihvatiti te kako mogu provoditi svoje slobodno vrijeme.

Izvršni direktor Googlea, Eric Schmidt, rekao je kako je prikupljanje osobnih podataka ključ u širenju Googlea i da kompanija vjeruje da je to logičko širenje jedne od njihovih misija da organiziraju svjetske informacije.

Na pitanje kako će Google izgledati za pet godina odgovorio je: “Još imamo jako malo ukupnih informacija u sustavu Googlea. 

Algoritmi će postati bolji, a mi ćemo postati bolji u personalizaciji. Cilj je korisnicima Googlea omogućiti mogućnost postavljanja pitanja poput “Što ću raditi sutra” i “Koji posao da prihvatim?””.

Utrka za prikupljanjem najobuhvatnije baze podataka individualnih informacija postala je nova borba za sustav tražilica te će industriji omogućiti da ponudi mnogo osobnije reklame.

Nedavno lansirani sustav iGoogle, koji dopušta korisnicima da personaliziraju svoju osobnu Google tražilicu te objavljuju svoj sadržaj, tek je ključna značajka u cijeloj priči. 

Druga usluga predstavljena prije dvije godine, Googleova osobna tražilica, daje korisnicima opciju dopustiti Googleu da sprema sve stranice po kojima je korisnik surfao te da podatke koristi u stvaranju osobnijih rezultata tražilice za njih.

Još jedna usluga koja je još u razvoju, Google
Recommendations (preporuke), predlagati će proizvode i službe koje bi se mogle svidjeti korisniku prema njihovim do tada utvrđenim osobnim preferencama.

Iako bi ovakvo nadgledanje privatnosti moglo potaknuti pitanja, Google naglašava kako je iGoogle i personaliziranje računa korisnika njihov izbor, odnosno nije obvezno. 

U suprotnom, Google bi pratio svaki korisnikov “klik” te na taj način može sagraditi deteljnu sliku o nekome pomoću korisnikovog kretanja internetom.

Povezane teme