Google je usred šestomjesečnog ugovora vrijednog 45 milijuna dolara s uredom izraelskog premijera Benjamina Netanyahua za promicanje vladinih poruka i umanjivanje humanitarne krize u Gazi, otkriva izvješće dvojice istraživačkih novinara, Jacka Poulsona i Lee Fanga, objavljeno na stranici Drop Site Newsa.
Ugovor je potpisan krajm lipnja, a opisuje Google kao "ključni subjekt" u podršci Netanyahuovoj strategiji odnosa s javnošću.
Kampanja je započela nekoliko dana nakon što je Izrael 2. ožujka blokirao ulazak hrane, lijekova, goriva i drugih humanitarnih potrepština u Gazu. Zastupnici su ispitivali dužnosnike o tome je li se vlada pripremila za posljedice u odnosima s javnošću.
Glasnogovornik izraelske vojske rekao je u to vrijeme da bi vlasti mogle pokrenuti digitalnu kampanju "kako bi objasnile da nema gladi i predstavile podatke".
Javno dostupni vladini ugovori pokazuju da je izraelski ured za oglašavanje, koji je podređen uredu premijera, od tada započeo masovno oglašavanje i slanje javnih poruka kako bi prikrio krizu gladi. Taj pritisak uključuje i korištenje američkih influencera. Također uključuje veliko trošenje novca na plaćeno oglašavanje, donoseći desetke milijuna za Google, YouTube, X, Meta i druge tehnološke platforme. Među emitiranim videima je i onaj izraelskog Ministarstva vanjskih poslova u kojem se navodi da "u Gazi ima hrane. Svaka druga tvrdnja je laž". Isječak je pregledan više od 6 milijuna puta, a većinom putem plaćene promocije.
Prema izvješću, oglasima se upravlja putem YouTubea i Googleove platforme Display & Video 360, a u vladinim dokumentima su okarakterizirani kao "hasbara" - hebrejski izraz koji se često prevodi kao "propaganda".
Zapisi pokazuju da je Izrael također potrošio 3 milijuna dolara na oglase na američkoj tvrtki za društvene medije X i 2,1 milijun dolara za oglašavanje na francusko-izraelskoj platformi Outbrain/Teads.