The Country Brand Index (CBI) objavio je osmo godišnje izvješće o državama koje su same po sebi brend. Pri izradi izvješća u obzir se uzimala 'globalna percepcija', odnosno ono što ljudi vežu uz određenu državu, ali i mišljenja stručnjaka za javne politike, globalizaciju i medije iz 18 zemalja, piše Huffington post.
Na prvom mjestu ljestvice od 118 zemalja našla se Švicarska koja je opisana kao zemlja koja je usmjerena na svoje građane i njihove potrebe. Opisuju je i kao simbol ekonomske, kulturne i socijalne stabilnosti u burnim danima s kakvima se svijet suočava u posljednje vrijeme. Na drugom se mjestu našla Kanada, dok je treće mjesto zauzeo Japan. Četvrto i peto mjesto pripali su Švedskoj i Novom Zelandu. Zanimljivo je da se Amerika našla tek na osmom mjestu, iza Australije i Njemačke.
>> Hrvatska pala za četiri mjesta na ljestvici lakoće poslovanja
Hrvatska se našla na 41. mjestu čime je iza sebe ostavila zemlje iz regije. Slovenija se nalazi 63. mjestu, Bosna i Hercegovina na 82. mjestu, dok se Srbija nalazi na niskom 108. mjestu. Ono što je posebno zanimljivo jest da je Hrvatska iza sebe ostavila zemlje poput Turske i Meksika. Na posljednjem se mjestu nalazi Afganistan.
U izvješću stoji i kako se očekuje da će se u budućnosti među vodećim zemljama naći Ujedinjeni Arapski Emirati, Čile,Malezija, Katar, Estonija, Kina, Island, Meksiko, Brazil, turska, Tajland, Kolumbija, Indija, Kazahstan i Vijetnam.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook