Nešto što se nekada zvalo 'mail order bride' ili 'mladenka po narudžbi' danas doživljava renesansu u zemlji koju već neko vrijeme potresa gospodarska i politička nestabilnost. Međutim, ovaj put imaju i 'suradnju' s velikim međunarodnim tvrtkama.
Jedna od njih je i Anastasia International čiji je zadatak posredovati između djevojaka u Ukrajini i muškaraca diljem svijeta koji iz ovog ili onog razloga traže ljubav u toj istočnoeuropskoj zemlji, posebice u gradu Odessi na čijim se ulicama doslovce mogu susresti čitave legije muškaraca iz zapadnih zemalja u potrazi za ženama koje su upoznali putem raznih internet chat servisa.
Princip upoznavanja je sljedeći - muškarci u potrazi za ljubavi prvo provode na stotine, čak i tisuće sati u online dopisivanju s mladim Ukrajinkama, a to ih i košta na tisuće i tisuće dolara. Nakon nekog vremena konačno dogovaraju susret uživo i preko tvrtke kao što je Anastasia International odlaze na 'turneju' po Ukrajini gdje se s još desecima drugih muškaraca nadaju upoznati ljubav svog života.
Kako te turneje završavaju? Tri su moguća scenarija.
Mladoženja mislio da se mladenka šali, a ona je umirala
U prvom, muškarci se nalaze sa ženama koje doista žele napustiti Ukrajinu i spremne su doživotno se obvezati za muškarca kojeg su upoznale na internetu. Takav scenarij je, pogađate, najrjeđi.
U drugom scenariju žene koje su sa svojom 'srodnom dušom' na internetu provele stotine i stotine sati po njihovu dolasku u Ukrajinu jednostavno se prestaju javljati na telefon. Takvih je nešto više od ovih prvih, no i ti su imali više sreće od muškaraca iz trećeg potencijalnog scenarija.
To su oni koji su najviše izgubili. Oni koji su već u startu na samo dopisivanje potrošili goleme količine novca, a po dolasku u Ukrajinu troškovi su im bivali sve veći i veći. Žene koje su upoznali zahtijevale su odlaske na skupe večere, vožnje s privatnim vozačima te plaćanje usluga prevoditelje jer djevojke, kažu, ne govore engleski. Potom im kažu kako još nisu spremne za udaju, ali inzistiraju na njihovu ponovnom dolasku u Odessu i novim skupocjenim platonskim druženjima, piše Guardian.
Sve je zapravo bila pomno smišljena prevara na kraju koje bi se očajni muškarci, koji su donedavno bili uvjereni kako su našli ljubav svog života, vraćali u svoje domovine teška srca i praznih novčanika.
I dok tvrtke poput Anastasia International ne sudjeluju direktno u prevari ipak vode posao koji otvara velik prostor za procvat prevara. 'Istina je da neki od ovih muškaraca troše novac kojeg nemaju, ali dečki postaju švorc i u SAD-u loveći Amerikanke, kao i Britanci loveći Britanke. U čemu je razlika?', pita se glasnogovornik ove tvrtke.
Razlika je u tome što ovakve tvrtke vrte golem novac na račun muškaraca koje prave budalama. A posljednji događaji u Ukrajini samo pomažu rasplamsavanju ovog 'biznisa'.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook