Analiza Dnevnika Nove TV

Detalji stravične nesreće u Turskoj: Stručnjaci otkrili koja su mjesta najsigurnija u avionu

1/3 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Uzroke nesreće putničkog zrakoplova, koji je proklizao s piste i raspao se na tri dijela, istražuju turski zrakoplovni stručnjaci, kao i oni iz Boeinga. Troje putnika je poginulo, ozlijeđenih je 179.

Zastrašujući trenuci na samom kraju putovanja. Boing 737 završio je pokraj piste istanbulske zračne luke. Raspao se u tri dijela.

"Bilo je nepravilnosti od početka. Let je bio turbulentan i 'tvrdo' slijetanje. Brzina pri slijetanju bila je veća od uobičajene, a objava je bila kao da je sve normalno: 'Možete koristiti svoje mobitele. Dobrodošli u Istanbul!' Nakon objave, zrakoplov se nekoliko puta zanjihao lijevo, desno. Onda je odskočio i pao 40 metara kao niz brdo i razbio se u tri komada", opisao je slijetanje jedan od ozlijeđenih putnika Alper Kulu.

Tri su osobe poginule, 179 ih je ozlijeđeno. Alper je jedan od prvih putnika koji je uspio izaći iz aviona, iz olupine se izvukao sam.

Prijetila velika opasnost od eksplozije

"Gorivo je prilično curilo, prvi su stigli vatrogasci i na megafon su rekli da postoji velika opasnost od eksplozije i da se udaljimo čim prije. Popeo sam se tih 40 metara uzbrdo sa slomljenom rukom i došao do mjesta gdje su bili vatrogasci i hitna pomoć, a bilo je ljudi koji su bili u vrlo teškom stanju, u mnogo težem stanju od mene", dodao je.

Veći dio putnika spasioci su satima izvlačili iz olupine kroz goleme pukotine na trupu. Dvojica pilota teško su ozlijeđena. Prednji dio aviona potpuno se odvojio od ostatka letjelice.

Mehmet T. Nane, predsjednik uprave Pegasus Airlinesa kratko je komentirao na pitanja novinara: "Djelatnici Ureda za istrage i ispitivanja zrakoplovnih nesreća, koje je pod ministarstvom prometa, obavljaju svoj posao".

Odgovora na ova pitanja još nema, a trebale bi ih dati crne kutije. U trenutku slijetanja padala je jaka kiša praćena i jakim vjetrom. Zrakoplov je bio star 11 godina, aviokomapnija je niskobudžetna u privatnom vlasništvu, lete u brojne destinacije u zemlji i inozemstvu.

Prije mjesec dana zrakoplov iste tvrtke u istoj zračnoj luci skliznuo je s piste. A slična nesreća dogodila se i prije dvije godine. Zrakoplov istog tipa, istog prijevoznika, izletio je s piste na istoku Turske i zaustavio se na litici nekoliko metara od mora. U oba ova slučaja nitko nije stradao.

Stručnjaci analizirali nesreću

Dnevnik Nove TV analizirao je što se događalo sa zrakoplovom sa 183 putnika i članova posade od trenutka kad je sletio na pistu zračne luke u Istanbulu. Boeing 737 je sletio, a potom velikom brzinom nastavio kliziti pistom.

Zaustavio se tek nakon što je došao do kraja i pao s piste na polje, 30 do 40 metara niže. Letjelica se raspala na tri dijela.

Zrakoplovni stručnjaci kažu nam da je trup popucao na mjestima koja su pretrpjela najjače sile pri udaru u tlo. Ističu i kako više ili manje sigurnih mjesta u zrakoplovu - nema.

Ako zrakoplov u nešto udari prednjim dijelom, sigurniji su oni bliže repu. Ako pada s visine od više tisuća metara - siguran nije nitko. Dakle, priče da su najsigurnija mjesta u avionu ona u stražnjem dijelu su zapravo mit.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr