Svi borbeni zrakoplovi tipa F/A-18 Super Hornet dolaze u paketu s ženskim glasom koji pozdravlja pilote i glasom ih upozorava na opasnosti tijekom leta, varijacijom tonova, koji idu od ravnog i štrog, do ekstremno upozoravajućeg. Posve je nevažno nosi li pilot na svojoj letačkoj odori malezijsku, kuvajtsku ili australsku zastavu, zrakoplov mu se obraća ženskim glasom na engleskom, s naglaskom iz Tennesseeja, koji poprilično zvuči kao žena koja upravo ima loš dan.
Glas iza guđave Betty pripada 60-godišnjoj Leslie Shook, a ona je nedavno otišla u mirovinu nakon 35 godina radnog staža u korporaciji Boeing. "Znala sam da imam naglasak za koji sam smatrala da nije poželjan u avionu. Nitko nikad nije rekao ništa o tome, bila sam si najveći kritičar što se toga tiče", kaže Shook za Bloomberg.
Nakon početnog pozdrava tijekom paljenja zrakoplova, pilot 18-ice inače neće često slušati upozorenja gunđave Betty, osim ako nije riječ o ozbiljnim situacijama.
Gotovo svaki avion je - žena
Danas gotovo svaki zrakoplov ima svoj ljudski glas. Prvi digitalni glas u američkim borbenim zrakoplovima bio je onaj Kim Crow, profesionalne glumice koja još uvijek radi sličan posao. Zbog neodređenih razloga, ženski glasovi postali su pravilo u brojnim vojnim i civilnim zrakoplovima.
Shook je karijeru u zrakoplovnoj industriji počela u tvrtki McDonell Douglas u St. Louisu, kojeg je korporacija Boeing kupila 1997. godine. Njezino sudjelovanje u prijektu Super Horneta bilo je mješavina dužnosti i spleta okolnosti. Ona je bila zadužena u Boeingu za poslove koordinatora video servisa, a sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća, jedan od kupaca F/A-18 tražio je glasovne naredbe u zrakoplovu za sustav izbjegavanja tla pa je Boeing priredio snimanje.
... jer medeno jednostavno neće proći
Žena koja je bila angažirana za to studijsko snimanje, jednostavno nije odgovarala profilu glasa koji je bio potreban. "Nije im se svidio njezin glas; bio je premeden za zrakoplov. Pojasnila sam im da Betty ima stav i oštrinu kojom dobiva pažnju", kaže Shook. Tog dana, kad su profesionalku odbili, Shook je bila već poprilično umorna, gladna i kako je bila večer, spremna za odlazak kući.
No, mornarički časnik, koji je bio prisutan na snimanju, zatražio je od Shook da snimi svoj glas, a ostalo je povijest. Ipak, nije sve bilo tako glatko, jer Shook nije imala iskustva sa snimanjem glasa niti istreniran glas pa je naredna dva tjedna slušala vrpce svoje prethodnice i uvježbavala glas za snimanje.
"Bila sam zaprepaštena čitavom stvari. Nisam ni u ludilu očekivala da ću završiti u tom zrakoplovu", priznala je. "postala sam i ostala dio paketa s kojim taj zrakoplov dolazi u prodaji. Ako ste i Malezijac, svejedno me dobijate, na engleskom", kaže na kraju Shook.
Gunđavu Betty su, u znak priznanja prilikom odlaska u mirovinu, i snimili u kokpitu F/A-18 Super Horneta. Shook je napustila službu i otišla u zasluženu mirovinu, no njezin glas će nastaviti tjerati strah u generacije pilota koje dolaze, jer F/A-18 Sper Hornet, još nije rekao svoju posljednju riječ nad svjetskim nebom.