Glavni izvođač radova na sarajevskoj zaobilaznici koja je dio autoceste na koridoru V c kroz Bosnu i Hercegovinu bio je hrvatski "Osijek-Koteks" a kao podizvođač je angažiran austrijski "Strabag" dok je nadzor provodio Institut građevinarstva Hrvatske (IGH).
Radovi na ovoj prometnici obustavljeni su od ljeta prošle godine jer se čeka dovršetak radova na spojnoj dionici koridora V c od Sarajeva prema Mostaru kako bi ona mogla biti u prometnoj funkciji.
U međuvremenu su Ceste FBiH raskinule ugovor s Osijek-Koteksom. Takvu odluku vlada FBiH donijela je početkom studenog 2013. godine uz obrazloženje kako su nezadovoljni brzinom izvođenja radova.
Direktor Cesta FBiH Filip Vujeva tada je izjavio kako nisu zabilježeni nikakvi financijski gubici nego tek "gubitak vremena".
Istraga o gradnji zaobilaznice ipak je otvorena nakon što su lokalni mediji počeli izvještavati kako postoje naznake da je prvi sloj asfalta na izgrađenom dijelu zaobilaznice tanji od projektiranog što znači odstupanje i do sedam posto.
Iznesene su pretpostavke kako je ugradnjom tanjeg sloja asfalta zapravo ukraden dio novca namijenjen gradnji, a nagađalo se o iznosu od oko 300 tisuća konvertibilnih maraka (oko 150 tisuća eura).
Mediji su objavili i kako je sve provjeravao sudski vještak koji je u svom je nalazu potvrdio odstupanje od projekta a probnim je bušenjima navodno utvrđeno kako je na nekim dijelovima zaobilaznice asfaltni sloj tanji i do tri centimetra.
Postupajući po nalogu Tužiteljstva BiH Državna agencija za istrage i zaštitu BiH (SIPA) je ranije ovog tjedna iz sjedišta "Cesta FBiH" uzela dio dokumentacije vezan za grandju zaobilaznice.
Iz tog su poduzeća odmah istaknuli kako podupiru istragu.
"Želimo naglasiti da u svemu podržavamo akciju koju provode legitimna istražna tijela", naveli su u priopćenju iz Cesta Federacije BiH.
Pojasnili su kako njima nije bio dostupan nalaz vještaka kojega su imali neki lokalni mediji no istaknuli su kako je tijekom nadzora radova ranije utvrđeno odstupanje u debljini postavljenog prvog asfaltnog sloja što se naknadno korigira postavljanjem drugog te završnog sloja i tako postiže propisana debljina.
Ustvrdili su kako je sve to sukladno postojećim i zakonski važećim pravilima gradnje.
Dodali su kako je za konačnu ocjenu obavljenih radova potrebno provesti dodatne provjere.
"Ono što je sigurno, ukoliko se dokaže šteta, ona će biti namirena od strane izvođača iz zadržanih bankovnih garancija", stoji u priopćenju. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook