BiH mora uvesti pristojbu na gorivo da bi dobila kredit za autocestu

Slika nije dostupna
Bosna i Hercegovina trebala bi 5. studenog potpisati ugovor s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) o kreditu vrijednom 180 milijuna eura namijenjenih gradnji autoceste na dijelu koridora V c koji prolazi kroz tu državu, no preduvjet za to je uvođenje posebne pristojbe na prodaju goriva.

Ministar prometa i komunikacija Federacije BiH Nail Šećkanović potvrdio je kako se od lokalnih vlasti očekuje da osiguraju uvođenje pristojbe od pet centi na svaku litru prodanog goriva koja bi se koristila isključivo za gradnju autoceste.

"Od ove pristojbe samo bi FBiH godišnje imala stotinjak milijuna konvertibilnih maraka (50 milijuna eura)", kazao je Šećkanović kako ga u četvrtak citira sarajevsko "Oslobođenje".

Šećkanović je upozorio kako ovo pitanje još valja raspraviti s vlastima Republike Srpske, jer one imaju dvojbe oko načina raspodjele te dobiti.

Kada takav dogovor bude postignut, RS također može računati na kreditna sredstva EBRD-a za dionicu autoceste koja treba prolaziti kroz taj entitet.

Tijekom pregovora s EBRD-om koji su već zaključeni, kreditom kojega ta banka odobri gradilo bi se nešto više od 66 od ukupno 330 kilometara autoceste, uključujući sjevernu i južnu spojnu točku s Hrvatskom.

Planirano je da njihova gradnja bude dovršena do kraja 2012. godine, dok bi cijela autocesta trebala biti puštena u promet tijekom 2017. godine.

Ministar Šećkanović potvrdio je i to kako će u narednih 12 mjeseci uslijediti prva faza privatizacije dva telekom operatora u FBiH - BH telecoma i HT Mostar.

Strateškom partneru biti će ponuđeno 51 posto dionica BH telecoma, dok će se u slučaju HT Mostar u ponudi naći 25 posto dionica pri čemu prednost pri kupnji ima HT Zagreb koji i sada ima značajan vlasnički udjel u toj tvrtki.

Plan dokapitalizacije zrakoplovne tvrtke BH Airlines realizirat će se pak do kraja godine u suradnji s jednom od tri tvrtke koje su dostavile obvezujuće ponude, no među njima nema i Croatia Airlinesa.

Novi partner koji će dobiti 49 posto vlasničkog udjela u ovoj tvrtku bit će izabran između Turkish Airlinesa, malezijskog Comintela te konzorcija kojega predvodi Royal Jordan.