POKRENUTA ISTRAGA

Drama na letu zaprepastila putnike: Avion je skoro ostao bez goriva, minute su ih dijelile od katastrofe

Ilustracija Foto: Getty Images
Let je više puta bezuspješno pokušao sletjeti usred oluje, a kada je napokon sletio, u spremnicima je ostalo goriva za samo nekoliko minuta leta.

Pokrenuta je istraga nakon što je zrakoplov Ryanaira tijekom leta gotovo ostao bez goriva i bio na samo šest minuta od potpunog pražnjenja spremnika.

Let iz Pise prema Glasgowu 3. listopada proglasio je hitno stanje zbog kritično niske razine goriva te je prisilno sletio u Manchester.

Incident se dogodio usred oluje Amy, koja je zahvatila Ujedinjeno Kraljevstvo s udarima vjetra i do 160 kilometara na sat, izazvavši kaos u zračnom prometu, piše Daily Mail.

Letom je upravljao Malta Air u ime Ryanaira. Posada je najprije više puta bezuspješno pokušala sletjeti u Prestwick, potom i u Edinburgh. Na kraju je avion preusmjeren u Manchester, gdje je sletio gotovo dva sata nakon prvog pokušaja slijetanja.

"Avion je kružio i nekoliko puta pokušao sletjeti..."

Prema izvješćima britanskih medija, zrakoplov je sletio sa samo 220 kilograma goriva - količinom dovoljnom za tek pet do šest minuta leta. To je minimalna sigurnosna granica ispod koje se zrakoplov smatra nesigurnim za nastavak leta.

Jedan od putnika, Alexander Marchi, koji je na svoje odredište stigao deset sati kasnije od planiranog, opisao je napetu situaciju na letu.

"Kasnili smo s polaskom iz Pise zbog općeg štrajka i prosvjednika koji su upali na pistu, pa smo se bojali da nećemo stići u Prestwick prije nego što stigne oluja. Sve je bilo u redu dok se nismo počeli spuštati. Avion je nekoliko puta kružio i pokušao sletjeti, ali bi se odmah ponovno podigao", ispričao je Marchi.

"Rečeno nam je da ćemo pokušati još jednom, a ako ne uspijemo, idemo za Manchester. Drugi pokušaj bio je vrlo turbulentan – gotovo smo dotaknuli pistu, ali smo se u zadnji tren naglo podigli. Tek nakon slijetanja u Manchester shvatili smo koliko je situacija bila ozbiljna. Ljudi su bili presretni što su na zemlji i mnogi su rekli da neko vrijeme više neće letjeti."

Za zrakoplove tipa Boeing 737-800, koji koristi Ryanair, propisano je da količina goriva ne smije pasti ispod 30 minuta leta, dok se za turbopropelerske zrakoplove traži najmanje 45 minuta rezerve.

Zrakoplov Ryanaira, koji je poletio pod okriljem Malta Aira, bio je znatno ispod te granice u trenutku slijetanja. Iz Ryanaira su potvrdili da su slučaj prijavili nadležnim tijelima odmah nakon incidenta.

 

 

Povezane teme