Zbog nesreće koja se dogodila u mjestu Tempa, u američkoj saveznoj državi Amazona, u kojoj je poginula pješakinja, istraživači automatizirane automobilske tehnologije strahuju da bi se financijska izdvajanja za tu vrstu istraživanja mogla smanjiti. Stoga upozoravaju da se nesreće događaju i s vozilima kojima upravljaju vozači.
''U subotu kasno navečer, žena je gurala bicikl u blizini raskrižja u Tempi, u Arizoni. Prilazilo joj je Uberovo automatsko vozilo. Iz nekog razloga, nije je primijetio ili nije moglo reagirati dovoljno brzo te je naletjelo na nju i usmrtilo je'', ispričao je Tom Krishner, novinar AP koji prati prometne teme.
Dodao je da je u ovom slučaju, autonomno vozilo imalo vozača, ali on ga iz nekog razloga nije uspio zaustaviti na vrijeme, javlja Reuters. Uber je povukao s ceste sva autonomna vozila.
''Ako je bila pogreška u autonomnom vozilu ili zbog neaktivnost vozača koji se nalazio u automobilu, to bi moglo dovesti do jačanja regulacija ovakvih automobila. To bi moglo usporiti njihov razvoj, a to bi također moglo biti loše, jer se oni grade kao odgovor na sve ljudske pogreške u prometnim nesrećama. Samo u SAD-u godišnje u prometnim nesrećama pogine 40.000 ljudi, a 94 posto tih nesreća uzrokovali su ljudi'', podsjeća Krishner.
Policijska istraga je u tijeku, ali rezultati još nisu potpuni. ''Naša istraga nije još pokazala značajne znakove na vozilu da je pokušalo usporiti, ali istraga je još u tijeku i više informacija ćemo znati kada završi'', rekao je Ronald Elcock, glasnogovornik policije u Tempi.
''Ono što smo vidjeli u ovom slučaju, ne bi trebalo značiti da se treba odmaknuti od tehnologije autonomnih vozila i reći da je to stvarno loša tehnologija, a šest sati prije toga smo govorili da je to najbolja tehnologija. U stvarnosti, stvari su se dogodile i to neće biti posljednja nesreća. Ljudi će na cesti ginuti zbog autonomnih vozila i zbog običnih vozila. Tehnologija stalno podbacuje. Nesreće postoje, avioni se ruše, ali i dalje su najsigurniji način prijevoza'', rekao je Ashraf Gaffar, istraživač na Sveučilištu Arizona.
Poručuje da nesreća svakako ne bi trebala biti uzrok smanjivanja izdvajanja za istraživanje i unaprjeđivanje autonomnih vozila.
''Ono što smo vidjeli u ovom događaju je strašna nesreća. Ali ne želimo da ona bude razlog zbog koje se ova tehnologija neće istraživati. Želimo je koristiti kako bi učili iz naših grešaka, od nedostataka u našoj tehnologiji te kako bi je unaprijedili. Želimo čuvati živote'', zaključuje Gaffar.