Ispitivanje provedeno na temelju 40 knjiga namijenjenih učenicima od prvog do trećeg razreda srednje škole u SAD-u pokazuju da su čitalačke sposobnosti te učeničke skupine 5,3, jedva iznad razine koja zadovoljavaju učenici petog razreda, piše Huffington Post.
Ovi rezultati objavljeni su u izvještaju pod nazivom 'Što djeca čitaju: Navike čitanja knjiga kod učenika u američkim školama' koji je napravio Renaissance Learning, Inc. Podaci su prikupljeni od 2,6 milijuna učenika iz 24.465 škola u svih 50 saveznih država tijekom školske godine 2010-2011.
>> Hrvati u čitanju ispod globalne razine
Kako bi odredio koliko je pojedina knjiga složena, Renaissance je koristio formulu koja u obzir uzima nekoliko elemenata: prosječnu dužinu rečenice, prosječnu dužinu riječi, razinu složenosti riječi, te ukupan broj riječi u knjizi.
'Učenici bi s razumijevanjem trebali čitati različite složene tekstove. Ako ispitate 40 knjiga koje učenici čitaju danas, vidjet ćete da je malo što od toga dovoljno složeno da bi ih pripremilo za fakultet ili ozbiljnu karijeru. Nastavnici, roditelji i učenici moraju zajedno raditi na tome da potiču na čitanje knjiga s više izazova te da svake godine vježbaju čitanje zahtjevnijih tekstova', rekao je David Coleman, sudionik u sastavljanju zajedničkih državnih standarda.
Nije važno samo što učenici čitaju, već i kako čitaju, upućujući na to da bi tekstove trebali čitati analitički 'poput detektiva' te pisati jasno 'kao istraživački novinar'.