U tih 600 metara planinskih tunela nekoć je sve vrvjelo vojničkim životom, ali sada je zračna baza Gjader skladište desetaka zastarjelih MiG-ova koji u tami skupljaju prašinu.
Tri desetljeća nakon pada komunizma albanske vlasti pokušavaju prodati prastare zrakoplove sovjetske i kineske proizvodnje.
"Usklađujemo svoje naoružanje s NATO-ovim standardima", kaže načelnik glavnog stožera Bardhyl Kollcaku.
"A što se MiG-ova tiče... osim nostalgije, zbog čega ćemo ih nekoliko zadržati u svojim muzejima, ostale nudimo na prodaju", dodao je. Albanski MiG-ovi 17, 19, i 21 odavno su otpisani.
Muzeji, škole i kolekcionari iskazali su namjeru da tim zračnim relikvijama daju novi dom.
Kada je Albanija prvi put najavila mogućnost prodaje zrakoplova, vladi su stigli zahtjevi muzeja zrakoplovstva u Francuskoj i škole letenja u Njemačkoj.
Prodaje do danas nisu realizirane zbog birokratskih razloga i papirologije.
Na listi čekanja ima i pojedinaca, entuzijasta i zaljubljenika u avione, uključujući francuskog poduzetnika Juliena Rochea, koji bi MiG smjestio u svoj vrt.
"Nije jednostavno nabaviti takav zrakoplov jer ih je većina uništena, a ne pohranjena kao u Albaniji", rekao je.
On se predbilježio za jedan od najstarijih modela, MiG-15 kineske proizvodnje. Početna mu je cijena jedva 10.000 eura.
Kao i 7000 bentonskih bunkera načičkanih diljem zemlje, zračna baza Gjader svojim spletom tunela bila je dio plana diktatora Envera Hoxhe da utvrdi državu u strahu od strane invazije.
Premda se odavno ne koristi, baza je i dalje zatvorena za javnost. (Hina)