‘Naravno, Airbus pruža svu tehničku potporu istrazi’, rekao je. ‘Ali na ovome stupnju, uz veoma malen broj informacija, dođe li se do preciznijih informacija, njih treba proslijediti tijelu koje vodi istragu’, dodao je. Gallois je u posjetu Hanoju, gdje je na novinarsko pitanje o sigurnosti tog zrakoplova odbio ‘ulaziti u polemiku’ i samo rekao da ‘sad nije pravi trenutak’, prenosi France Presse. Airbus je upozorio sve zrakoplovne posade da se pridržavaju standardnih postupaka posumnjaju li da neki indikatori u kokpitu ne rade, javlja Reuters. Time su potaknuta nagađanja da je možda u prošlotjednoj nesreći Air Franceova aviona neku ulogu odigrao kvar uređaja.
>> Ni tri francuska AWACS-a nisu uspjela pronaći ostatke
>> Ipak eksplozija? I dvojica pilota Air Cometa svjedoče o bljesku na nebu
Iz posljednjeg kompleta automatskih poruka koje su iz zrakoplova dolazile tijekom trominutna razdoblja, istražitelji znaju da postoji nesklad između raznih brzina leta mjerenih neposredno nakon što je zrakoplov ušao u područje oluje. Airbusov dopis poslan je kupcima modela A330 u četvrtak navečer, a jedan predstavnik kompanije rekao je da se takva upozorenja šalju samo ako su istražitelji nepobitno utvrdili nešto što smatraju da treba proslijediti zrakoplovnim prijevoznicima.
Tu je preporuku odobrilo francusko tijelo za istragu zrakoplovnih nesreća BEA koje provodi istragu. Po dopisu, brzine koje su registrirane na tim porukama pokazuju ‘nedosljednost’. Airbus tvrdi da poruka klijentima ne podrazumijeva da su piloti stradaloga zrakoplova išta pogriješili ili da je konstruktorski nedostatak na bilo koji način kriv za nesreću.
(Hina)