Renault kriv za špijuniranje McLarena, ali prošao bez kazne?

Slika nije dostupna
Bivši svjetski prvaci u Formuli 1 momčad Renaulta, izbjegli su kaznu unatoč tomu što im je Međunarodni automobilistički savez (FIA) dokazao krivnju u drugoj špijunskoj koja je ove godine potresla taj sport.

Predstavnici francuske momčadi jučer su se odazvali pozivu FIA-e i odgovarali na optužbe za neovlašteno posjedovanje McLarenovih tehničkih podataka između rujna 2006. i listopada 2007. 

"Krivi su za kršenje članka 151c Međunarodnog sportskog kodeksa, no nema kazne", rekao je glasnogovornik FIA-e nakon što je završilo saslušanje koje je trajalo čak 7 sati.

Svi razlozi ove odluke bit će objavljeni danas zajedno s transkriptima sa saslušanja, no pretpostavlja se da su Francuzi uspjeli dokazati kako ništa od McLarenove tehnologije nije primijenjeno na njihovu bolidu.

U Renaultu su priznali kršenje pravila i zadovoljni su odlukom. 

>> Nova afera u F1: Renault špijunirao McLaren?

>> F1: U Renaultu pronađena 33 dosjea s dokumentacijom McLarena?

"Zadovoljni smo što se sada napokon u potpunosti možemo koncentrirati na novu sezonu", rekao je čelnik Renaulta Flavio Briatore, vjerojatno misleći na to kako im sada ništa ne stoji na putu za ponovni angažman Fernanda Alonsa. Ipak, dao je naslutiti kako bi Renault mogao tužiti McLaren za klevetu jer je britanski tim u svojoj tužbi navodno pretjerao s navedenom količinom informacija koje su s mehaničarem Philom Mackerethom 'došle' u Renault (McLaren je tvrdio da se radi o više od 700 skica, a navodno ih je bilo samo 18).

Zanimljivo, no McLarenov izvršni direktor Martin Whitmarsh kazao je kako su i oni zadovoljni. 

"Slučaj smo predali FIA-i jer je to ozbiljna stvar, no otpočetka smo jasno dali do znanja kako niti jedna momčad ne bi smjela biti kažnjena kao što je to bio slučaj s nama", rekao je Whitmarsch. 

Podsjetimo, McLaren je prije nekoliko mjeseci kažnjen sa 100 milijuna dolara i oduzeti su mu svi konstruktorski bodovi za 2007. nakon što je utvrđeno da su u svom posjedu imali tehničke podatke Ferrarija. Ipak, ni ta afera nije završena. Slučaj je ponovno otvoren zbog novih dokaza. Radi se o inkriminirajućim e-mailovima, među kojima su i oni Fernanda Alonsa, a koji sugeriraju da je McLaren Ferrarijeve podatke koristio i više nego se prvotno vjerovalo. 

Tako će se danas pred FIA-om ponovno pojaviti čelni ljudi britanske momčadi i pokušati izbjeći dodatne sankcije, tj. dokazati da na bolidu nisu koristili Ferrarijeve podatke. 

"To nije saslušanje, to je proceduralni razgovor. Sigurni smo da u našem bolidu nema intelektualnog vlasništva drugih momčadi", rekao je čelnik McLarena.