UOČI OBILJEŽAVANJA SVJETSKOG DANA NASTAVNIKA 5. LISTOPADA

Slavimo nastavnike koji uče djecu i mlade kako znanje primijeniti u stvarnom životu

PR Foto: PR
„U svakoj generaciji mnogi učenici se iznenade kada shvate da povećanje od 20 %, pa nakon toga povećanje od 30 %, nije povećanje od 50 %“, samo je jedan od komentara nastavnika koji su tijekom nastavne godine 2023./2024. poučavali svoje učenike osnovama upravljanja financijama.

Hvalevrijedne dodatne materijale za podizanje razine financijske pismenosti djece i mladih izradili su studenti i profesori Prirodoslovno-matematičkog fakulteta (PMF) u Zagrebu u sklopu projekta „Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju“.

Pod vodstvom prof. dr. sc. Željke Milin Šipuš i doc. dr. sc. Matije Bašića, studenti Matematičkog odsjeka PMF-a u Zagrebu pripremili su sedam edukativnih scenarija i zadatke vezane uz svakodnevne životne situacije. Ovim materijalima koristili su se nastavnici matematike koji svojim učenicima žele dati još višu razinu financijske pismenosti i omogućiti im da se, jednoga dana, što lakše snađu u stvarnom svijetu.

„U materijalima sam pronašao priču o PDV-u, kojom su učenici bili oduševljeni jer nisu znali da postoji tvornička cijena i cijena koju kupac plaća. To je dokaz da popularizacija matematike kroz temu financijske pismenosti ima ogroman potencijal u našem društvu.“, izjavio je Filip Terzić, profesor matematike u Tehničkoj školi Ruđer Bošković u Zagrebu.

PR Foto:PR

U sklopu satova matematike ili unutar međupredmetne teme Poduzetništvo, djeca i mladi su se imali prilike upoznati s pretvaranjem valuta, štednjom, upravljanjem osobnim proračunom, inflacijom, kreditnom sposobnošću i otplatom kredita, obračunom plaća i sustavom mirovinskog osiguranja. Vrijedni nastavnici, uz pomoć PMF-ovih stručnih materijala, na jednostavan i razumljiv način financijskoj pismenosti poučavali su učenike od 7. razreda osnovne škole pa sve do 4. razreda srednje škole.

„Materijali s kojima smo radili protekle godine iskorak su u pristupu matematičkim sadržajima kakve susrećemo u današnjim udžbenicima. Teme su zanimljive, aktualne, prihvatljive i za učenike osnovnih škola, a itekako korisne za srednjoškolce. Kako su slične teme do sada bile rezervirane samo za područja Ekonomske matematike, hvale je vrijedno nastojanje da financijska pismenost uđe u obrazovanje svih učenika“, istaknula je Tamara Srnec, profesorica matematike iz Gimnazije Josipa Slavenskog iz Čakovca.

„Vjerujemo da smo kreiranim materijalima odgovorili na potrebu profesora i učenika za dodatnim edukacijama iz područja financijske pismenosti bez proširivanja obujma gradiva“, izjavio je doc. dr. sc. Matija Bašić, jedan od voditelja projekta i profesor na zagrebačkom PMF-u.

„Financijska pismenost danas je neophodna za donošenje odgovornih odluka koje utječu na kvalitetu života. Upravo je zato važno slaviti i isticati one nastavnice i nastavnike koji mladima pružaju ne samo teorijsko znanje, već i praktične savjete koje mogu primijeniti u svakodnevnom životu. Pred nama je još projekata i suradnji kojima se veselimo, a koji će dati doprinos kolektivnom razumijevanju financija“, istaknuo je Mario Žižek, predsjednik Uprave Addiko banke.

Partneri projekta su Institut za financijsko obrazovanje Štedopis i Hrvatsko matematičko društvo, dok je Addiko banka financijski podržala projekt.

Povezane teme