POKROVITELJ ADDIKO

Matematika u životnim situacijama: Netipični bankari pomažu boljoj financijskoj pismenosti učenika

Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju Foto: Getty Images
Iako prema podacima Hrvatske udruge banaka znanje iz financija među mladima raste, potrebna su dodatna ulaganja za financijsko opismenjavanje djece i tinejdžera.

Od ove nastavne godine 2023./2024. nastavnicima i profesorima su na raspolaganju dodatni nastavni materijali za podučavanje učenika o osnovama upravljanja financijama. Nastavne materijale izradili su studenti i profesori Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, a projekt koji je trajao godinu dana financijski je podržala jedna financijska institucija – Addiko banka.

Kroz dodatan nastavnički materijal i zadatke vezane uz svakodnevne životne situacije, nastavnici će od sada moći kvalitetnije i lakše podučavati učenike od 7. razreda osnovne do 4. razreda srednje škole razumijevanju financijske pismenosti.

Materijale su pripremili studenti Matematičkog odsjeka PMF-a, pod vodstvom prof.dr.sc. Željke Milin Šipuš i doc.dr.sc. Matije Bašića u sklopu projekta Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju.

Koristi od projekta imaju nastavnici matematike kojima su od ove godine osigurani pripremni materijali za nastavu matematike u području financijske pismenosti, a mogu je koristiti i u okviru međupredmetne teme Poduzetništvo.

Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju Foto:Getty Images

Ipak, najveću vrijednost projekta osjetit će učenici osnovnih i srednjih škola kojima će biti omogućena jasnija i primjenjivija znanja. To će pridonijeti boljem razumijevanju financijskih pojmova ključnih za odgovorno upravljanje osobnim financijama. Naposljetku, projekt pridonosi i obogaćivanju studijskih programa kroz razvoj dodatnih vještina studenata - budućih nastavnika matematike.

„Na PMF-u smo prepoznali potrebu za dodatnom edukacijom učenika iz područja financijske pismenosti, što nam je dodatno potvrdila i anketa u kojoj su sudjelovali nastavnici matematike. Oni procjenjuju da oko 60 posto učenika iskazuje interes za financijskom pismenošću, no prema izjavama njih više od polovice nedostaju im adekvatni materijali za prenošenje znanja iz ovog područja. Pritom i sami nastavnici, njih čak 93 posto, ocjenjuju da bi učenici lakše usvajali gradivo uz primjere matematičkih zadataka iz svakodnevnog života“, istaknuo je doc.dr.sc. Matija Bašić te naglasio da pripremaju materijale zahvaljujući kojima će učenici dobiti znanja primjenjiva u svakodnevnim situacijama, bez proširivanja obujma gradiva.

Neki od koncepata koji su obrađeni u okviru projekta su izračun plaće, planiranje osobnih financija, štednja, otplata kredita, sigurnost u Internet bankarstvu i slično, a osim što služe da poboljšaju razinu znanja u području financijske pismenosti, projekt pridonosi dodatnoj popularizaciji matematike i njezine primjene u praktičnim životnim situacijama.

Projekt Matematika i financijska pismenost u suvremenom obrazovanju financijski je podržala Addiko banka. Riječ je o još jednom projektu netipičnih bankara Addiko banke usmjerenom na financijsko opismenjivanje građana što je strateška odrednica poslovanja ove banke.

Materijali se nalaze ovdje: Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju (math.hr).

Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom Addiko bank po najvišim profesionalnim standardima.