Domaća jaja pravi su hit

Uskrs bez mise u crkvi smo doživjeli, ali za šunku i jaja ne trebamo se brinuti: "Ovo nam je primjer za budućnost"

Uoči Uskrsa treba misliti na blagdanski stol na kojem bi domaći proizvodi trebali biti u većini. Uskrs bez mise u crkvi smo doživjeli, no Uskrs bez šunke i jaja - ipak nećemo. Bit će svega, kažu domaći proizvođači.

Zbog koronavirusa smanjio se uvoz jaja pa su  ona domaća pravi hit i uglavnom jedino što preostaje hrvatskim kupcima.

"Vidimo koliko je važna domaća proizvodnja i da sami proizvodimo svoju hranu. Nadam se da je ovo primjer na kojem možemo naučiti za budućnost te da ćemo kada sve ovo prođe i dalje kupovati domaće proizvode, od hrvatskih proizvođača i tako poticati ukupnu poljoprivredu", kaže Dražen Čurila, vlasnik farme jaja u Svetom Đurđu.

Uoči Uskrsa Dražen ima povećane narudžbe, kao i ostatak domaćih proizvođača.

Iako tržnice rade smanjenim kapacitetom, ispred Dušankine trgovine jajima uvijek gužva.

Cijene su i više nego prihvatljive - na zagrebačkoj tržnici domaća jaja prodaju se po kunu i pol, na osječkoj po kunu.

"Nadam se da će to potrajati, da će ljudi ipak sad prepoznati šta je domaće i kvalitetno", kaže Dušanka Patajac. 

"Slavonija može izvoziti hranu"

U prošloj godini izvezli smo 2.241 tonu jaja vrijednih 2,3 milijuna eura, a uvezli duplo više - 4.712 tona vrijednih 4,5 milijuna eura.

"Mi imamo resurse, imamo farme, ljude, imamo znanje, imamo sve, samo to moramo iskoristiti na pametan način. Slavonija je stvorena za to, i ona može izvoziti hranu, a ne da ju uvozimo", objašnjava Goran Bendeković, proizvođač jaja iz Osijeka.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori ističu kako je sada prava prilika za to.

"Prednost imaju domaći proizvodi. Trgovci su u ovim izabranim situacijama pribjegli tome da su više robe počeli naručivati od domaćih proizvođača, što je za gospodarstvo u ovom trenutku apsolutno dobra stvar", priča Tomislava Ravlić iz Hrvatske gospodarske komore.

Osim jaja neizostavan dio blagdanskog stola bit će i šunka, odojak, janjetina... Baš kao i proizvođačima jaja, narudžbe neprestano stižu i uzgajivačima.

„Uzgajamo svinje, proizvodimo domaća jaja, sve hranimo s vlastitom hranom i uspijevamo plasirati sve svoje proizvode. Do sada smo sve prodavali na kućnom pragu, a sada kada je došao koronavirus, prodajemo preko digitalne trgovine. I dalje imamo svoje kupce, ali sada oni naručuju proizvode na internetu. Naše domaće jaje košta jednu kunu, domaće meso je 28 kuna po kilogramu. Nismo dizali cijene, niti smo osjetili pad trgovine“, kaže Denis Čabrajec, vlasnik OPG-a iz Deanovca.