Može vas i odbiti

Odsad možete prijaviti vjenčanje kod matičara preko usluge e-Građani

Slika nije dostupna
Ministarstvo uprave predstavilo je uslugu e-Prijava vjenčanja kojom je omogućena prijava sklapanja braka bez odlaska u matični ured, a to je u sustavu e-građani, koji ima više od milijun korisnika, 74. e-usluga, priopćeno je u četvrtak iz tog ministarstva.

"Usluga e-Prijava vjenčanja omogućava ženiku i nevjesti da podnesu prijavu namjere sklapanja braka u građanskom obliku u službenim prostorijama", objavljeno je.

Usluga u prvoj fazi omogućava mladencima da prijave sklapanje braka u građanskom obliku u bilo kojoj službenoj prostoriji u Hrvatskoj 30 do 45 dana unaprijed. Razvijena je na temelju iskustva s prijavom usluge e-Novorođenče, pri čemu e-Prijava vjenčanja uključuje plaćanje upravnih pristojbi. Pravne pristojbe mogu se platiti karticom, metodom 'slikaj i plati', uplatnicom ili internetskim bankarstvom.

Za prijavu je potrebna vjerodajnica minimalno značajne razine sigurnosti ili razine 3, na primjer m/Token ili korištenje pristupnih podataka internetskog bankarstva, uključenih u sustav e-Građani. Preduvjet za korištenje aplikacije je da ženik/nevjesta imaju otvoren osobni korisnički pretinac (OKP) u sustavu e-Građani, u suprotnom trebaju ga napraviti. Mladenci tako mogu pratiti status prijave u aplikaciji e-Prijava vjenčanja. Svi dokumenti bit će poslani ženiku i nevjesti u OKP.

Matičar prijavu može i odbiti, a ako je prijava odbijena, ženik i nevjesta dobit će poruku s razlogom odbijanja te s uputama za daljnje postupanje.

Iz Ministarstva napominju da sustav e-Građani koristi više od milijun građana, a uključenjem usluge e-Prijava vjenčanja na raspolaganju su im ukupno 74 e-usluge.

"e-Prijava vjenčanja nastavak je kontinuiranog unaprjeđenja sustava e-Građani. Novom uslugom mladencima smo omogućili prijavu sklapanja braka bez odlaska u matični ured. Vlada će nastaviti provoditi digitalizaciju svih procesa javne uprave, osigurati daljnji razvoj e-usluga i povezivanja tijela državne uprave kako bi građani i poduzetnici dobili brzu i kvalitetnu uslugu", poručio je ministar uprave Ivan Malenica.