Vozila državnih tvrtki, uglavnom gubitaša, stoje više od 50 dana i gomilaju minuse. U još goroj situaciji su privatne kompanije. Vlasnici strahuju da će im zbog oštrih mjera biti jeftinije - ne voziti.
Od ponedjeljka vlakovi ponovno voze. Putnike će na ulazu dočekati dezinficijensi, a kondukteri će paziti da se u svakom trenutku poštuje razmak. Preporuka je da putnici nose i maske, a u kupeima samo po dva putnika.
"Gdje su sjedala jedan iza drugog putnik bi trebao jedan sjediti na jednom, drugo treba ostati prazno, dalje sjedi drugi putnik - dakle svako drugo sjedalo", objasnila je Mihaela Tomurad Sušac iz HŽ-a putnički prijevoz.
HŽ u gubicima
U ožujku HŽ bilježi 50 posto manji prihod od prodaje karata, dok je u travnju on potpuno izostao. Zbog svega bi ova državna kompanija mogla rezati plaće.
"S reprezentativnim sindikatima u HŽ putničkim prijevozu vode se pregovori. Također, obustavljene su sve investicije koje nisu neophodne za poslovanje društva. Isto tako i postupci javne nabave koji nisu neophodni. Poduzimaju se sve mjere kako bi se očuvala likvidnost društva", objasnila je Tomurad Sušac.
U problemima i Croatia Airlines
U problemima još jedan gubitaš - Croatia Airlines. Zrakoplovi će od ponedjeljka letjeti na relaciji Zagreb - Split te Zagreb - Dubrovnik. Neće se posluživati hrana i piće, a maske će biti obavezne jer je razmak - nemoguće držati.
"Prihoda praktički nema. Dijelimo sudbinu cijele zrakoplovne industrije koja niže ogromne gubitke", kazao je Slaven Žabo iz Croatia Airlinesa.
Minus je neminovan s ozbirom da se radi o velikim gubicima, a i obzirom da smo još uvijek u neizvjesnosti u smislu tog oporavka.
Na gubitku su i cestari
Na gubitku i cestari. Lučko je sablasno prazno. Ni ukupne brojke nisu dobre. Već sada se osjeća pad prometa od 29 posto.
Samo u travnju autocestom je prošlo 70 posto manje vozila. Iz HAC-a poručuju kako na ukupnu bilancu još jedino može utjecati turistička sezona.
U ponedjeljak će na ceste i javnolinijski autobusi. Gubici privatnih tvrtki su golemi. Stajanje dvadetak autobusa stoji oko 300 tisuća kuna na mjesec. Troškovi velikih kompanija s 1000 autobusa na mjesec penju se i na 10 milijuna kuna.
"Kad krenemo, gubit ćemo još više jer neće biti dovoljni broj putnika da opravda te troškove, govorimo samo o gorivu. Ovo sad direktno povlači kroz koji mjesec masovne stečajeva, otkaze radnika i jedan veliki socijalni nemir", objašnjava Hrvoje Meštrović iz Udruge hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika.
Pa će u konačnici, tvrde, već na jesen neka sela ostati odsječena od obližnjih gradova.
I Jadrolinija bilježi gubitke
Gubitke gomila i državna Jarolinija koja do 28. svibnja vozi po reduciranom redu plovidbe.
Od početka godine bilježe 43 posto manje putnika i 37 posto manje vozila. Za njih je jedina šansa za spas - normalizacija.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr