U online anketi koju je MZO među učiteljima i nastavnicima proveo u prva tri tjedna nastave na daljinu, od 27. ožujka do 2. travnja, sudjelovalo je 4139 učitelja i nastavnika sa svojim AAI identitetom. U anketi su sudjelovale 1403 osnovne škole u kojima se izvodi razredna nastava te 1310 osnovnih škola s predmetnom nastavom, 997 srednjih strukovnih škola i 429 gimnazija.
MZO ističe kako je prema anketi 95 posto ispitanika u potpunosti (34,2 posto) ili uglavnom zadovoljno (61,5 posto) time kako izvode nastavu na daljinu.
Tehničke teškoće problem u prvom tjednu nastave
Gotovo 90 posto ispitanika misli da se i njihovi učenici dobro (18,6 posto) ili uglavnom dobro (71,1 posto) snalaze u nastavi na daljinu, navodi MZO i dodaje kako je 93 posto ispitanika zadovoljno (44,6 posto) ili uglavnom zadovoljno (48,3 posto) opremom kojom raspolažu u izvođenju nastave na daljinu.
S tvrdnjom da je potpora koju im daju CARNet i MZO dobra, u potpunosti se ili uglavnom slaže 87 posto ispitanika. Oko 13 posto je onih koji su nezadovoljni tom potporom, a najčešće su istaknuli tehničke teškoće kao problem u prvome tjednu nastave na daljinu, dodaje MZO.
Na pitanje je li dobro da postoje videolekcije na raznim TV kanalima na nacionalnoj razini, čak 90 posto ispitanika smatra da je to dobra praksa, od čega se 49,1 posto u potpunosti slaže, a 40,8 posto uglavnom se slaže.
MZO napominje da su sudionici u anketi mogli izabrati tri potpore koje očekuju u travnju 2020. Najviše sudionika koji su odgovorili na to pitanje, njih 95 posto, tražilo je Upute/edukaciju o metodama vrednovanja u nastavi na daljinu tako da je, smatra MZO, opravdan prioritet priprema i objava uputa 3. travnja.
Još više videolekcija traži 45 posto učitelja i nastavnika, tako da će se isporuka videolekcija, najavljuje MZO, nastaviti i u sljedećem razdoblju.
Traže dodatne upute za rad s učenicima s teškoćama
Treće mjesto zauzela je potpora u vidu specijaliziranih programa (softvera) za nastavu na daljinu, napominje ministarstvo i dodaje kako je prvi korak prema tome zbirka od 25 programa u Dodatku B Uputa za vrednovanje i ocjenjivanje. Pripremljena je, ističe, i dodatna edukacija na tu temu u virtualnim učionicama. Također, svaki treći nastavnik traži i više uputa i edukacija o radu s učenicima s teškoćama, dodaje MZO.
"Iako u svakoj školi postoje stručni suradnici koji mogu pomoći u prilagodbi rada učenicima s teškoćama, potrebna je i dodatna edukacija o toj temi, kao i temi metoda rada u nastavi na daljinu", napominje ministarstvo i ističe suradnju s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu vezano za ovu temu.
MZO ocjenjuje da su im povratne informacije iznimno važne prilikom planiranja i izvođenja nastave na daljinu pa je i anketa poslužila kao dobra povratna informacija učitelja i nastavnika u vezi s procesima koje vodi MZO. Ministrica Blaženka Divjak smatra kako je važno da se svi u ovoj situaciji prilagode novonastalim okolnostima. "Zato pažljivo pristupamo i dajemo potporu i pomoć svima", istaknula je i ponovila poruku kako se jedino zajedno može uspjeti u ovoj globalnoj krizi. (Hina)