gomilaju gubitke

Prijevoznici se bune: Upitna je egzistencija više od šest tisuća obitelji

1/5 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Koronavirus mogao bi biti koban za brojne tvrtke koje se bave autobusnim prijevozom. Zbog mjera prevencije većina autoprijevoznika odmah je bila primorana parkirati svoje autobuse. Nakon tri mjeseca dugovi se gomilaju, a 60 posto ljetnih tura već je otkazano. Moratorij na tek tri mjeseca nije im dostatan za oporavak.

Umjesto na cesti Franjini autobusi su parkirani jedan do drugog i gomilaju gubitke. Tvrtka je do sada izgubila već gotovo deset milijuna kuna. U udruzi javno linijskih prijevoznika smatraju kako je upitna egzistencija više od šest tisuća obitelji.

"Evo ovo je jedan od autobusa visoke turističke klase koji nije još otplaćen, bili smo ga prinuđeni odjaviti, znači jedan od 89 autobusa, koji stoje sada sparkirani“, pokazuje Franjo Grgurić.

"Znači mi imamo gubitke iz prethodnih mjeseci koje sada moramo platiti. Mi nemamo ugovore o javnim uslugama što je bio zahtjev prošle godine što smo trebali dobiti. S obzirom da nemamo takav ugovor mi nemamo nikakve pravne osnove u ovom trenutku da se nama plate autobusi koji stoje, a koriste se upravo za javnu djelatnost“, objasnio je Hrvoje Meštrović iz Udruge javno linijskih prijevoznika.

Srećko je na svojih šest autobusa morao podići ručnu. Rješenje problema vidio je u moratoriju na kreditne obveze, no da bi ga uopće mogao dobiti prvo mora platiti sve dugove za razdoblje kada već nije radio.

"To je apsurd da mi plaćamo sad kamatu, plaćat ćemo glavnicu i još dodatnih rata ćemo imati dodatne troškove u poslovanju, a mi ne radimo, posao nam je zaustavljen 40 dana“, kaže autoprijevoznik Srećko Jaković.

Rješenje problema autoprijevoznici vide u rasterećenju uvjeta za moratorij. Banke s druge strane tvrde da su nove mjere već poduzele.

"Za najugroženije sektore te poduzetnike i građane čije je ostvarenje dohotka direktno ili indirektno vezano uz turizam, mogućnost trajanja moratorija proširena je do 12 mjeseci. Ovisno o razvoju gospodarske situacije banke će ponuditi dodatne mjere za ublažavanje posljedica krize“, odgovorili su iz HUB-a.

Osim moratorija, problem Smiljanovoj tvrtki, koja već 20 godina pruža usluge povremenog prijevoza, mogao bi biti hladan pogon.

"Zamjena guma po svakom busu negdje oko 18 tisuća kuna, registracija vozila 16 tisuća kuna, 16 tisuća kuna kasko, znači to je negdje oko 60 tisuća kuna po busu“, nabrojao je autoprijevoznik Smilijan Darojković.

Dakle, gotovo milijun i 100 tisuća kuna koje ovaj čovjek dok mu stoji posao jednostavno ne zna odakle namaknuti.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr