EKSKLUZIVNO ISTRAŽIVANJE

Što hrvatski građani misle o važnoj domaćoj industriji s kojom se susreću svaki dan i u koju je bio uključen svaki četvrti građanin?

1/9 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Projekt i rubriku OstaniNova Dnevnik Nove TV pokrenuo je prije četiri tjedna na temu medijske industrije i oglašavanja. Mjere popuštaju, vraćamo se u "novu normalu" i stoga zatvaramo rubriku s medijskom industrijom, ali iz šire perspektive. Bavimo se temom kreativne industrije u cjelini.

S ciljem razumijevanja promišljanja građana o kreativnoj industriji, Dnevnik Nove TV, kako to i inače radi jer mu je mišljenje građana najvažnije, proveo je istraživanje s agencijom Ipsos na uzorku od 600 punoljetnih građana.

S obzirom na to da je kreativna industrija – industrija širokog spektra, važno je napomenuti da četvrtina građana navodi kako je nekada bila ili projektno ili honorarno uključena u neki posao vezano za kreativnu industriju. Dakle svaki četvrti građanin, odnosno njih 25 %, imao je ili ima honorarno ili projektno iskustvo u kreativnoj industriji.

U nekoj mjeri više je riječ o ženama, ali jednako su zastupljene sve dobne skupine, iz svih regija. Važno je napomenuti i kako većina navedeno iskustvo opisuje kao pozitivno.

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 3 Foto:Nova TV

Promatrajući važnost kreativne industrije iz nacionalne perspektive, građani toj industriji daju veliku podršku. Tako više od tri četvrtine građana smatra da bi država trebala omogućiti i poticati stvaranje sadržaja kulturnih i kreativnih sektora kreativne industrije.

 

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 2 Foto:Nova TV

Jednaki broj građana, njih 77%, smatra da je kreativna industrija važna jer se njezini proizvodi mogu izvoziti digitalnim putem.

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 7 Foto:Nova TV

S tvrdnjom da izgradnja kreativne industrije pridonosi stvaranju novih radnih mjesta slaže se 72% građana.

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 1 Foto:Nova TV

Da je kreativna industrija važna jer je osnova hrvatske kulture i identiteta misli 69% građana.

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 6 Foto:Nova TV

Možda je još zanimljivija osobna perspektiva građana. Njih 74% smatra kako sadržaji koje donosi kreativna industrija pridonose psihičkoj i duhovnoj stabilnosti ljudi, o čemu svjedoče i redovi ispred naših knjižnica. Nadalje, 64% građana vrlo otvoreno navodi kako voli konzumirati tu vrstu sadržaja, a 57% osjeti nedostatak proizvodnje novih kulturnih sadržaja i drugih sadržaja kreativne industrije u vrijeme koronavirusa i restrikcija.

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 5 Foto:Nova TV

Mediji su dio kreativne industrije pa smo upitali građane o važnosti medija. To smo učinili i prije mjesec dana, na početku naše rubrike #ostaninova. Idemo vidjeti što se promijenilo u proteklih mjesec dana.

Prvog travnja 58% građana navelo je kako je uloga medija u vrijeme pandemije koronavirusa važnija nego inače, a danas to kaže 60%, dakle, važnost medija raste.

Kako se mijenjaju potrebe i učimo se novim okolnostima, provjerili smo ulogu medija u aspektima koji nisu informiranje. Tako su mediji većini građana, njih 54%, postali središnje mjesto opuštanja i zabave. Ali i svaki drugi građanin navodi kako je zbog informacija iz medija promijenio svoje navike.

Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 4 Foto:Nova TV

Sve navedeno samo potvrđuje važnost teme kreativne industrije kojom zatvaramo rubriku Dnevnika Nove TV #OstaniNova, ali neka Nova TV ostane #NovaNormala u vašim životima. Mi nastavljamo i dalje postavljati važna pitanja, pronalaziti točne odgovore i kreirati prava rješenja za zajedničku budućnost.