S ciljem razumijevanja promišljanja građana o kreativnoj industriji, Dnevnik Nove TV, kako to i inače radi jer mu je mišljenje građana najvažnije, proveo je istraživanje s agencijom Ipsos na uzorku od 600 punoljetnih građana.
S obzirom na to da je kreativna industrija – industrija širokog spektra, važno je napomenuti da četvrtina građana navodi kako je nekada bila ili projektno ili honorarno uključena u neki posao vezano za kreativnu industriju. Dakle svaki četvrti građanin, odnosno njih 25 %, imao je ili ima honorarno ili projektno iskustvo u kreativnoj industriji.
This browser does not support the video element.
U nekoj mjeri više je riječ o ženama, ali jednako su zastupljene sve dobne skupine, iz svih regija. Važno je napomenuti i kako većina navedeno iskustvo opisuje kao pozitivno.
Promatrajući važnost kreativne industrije iz nacionalne perspektive, građani toj industriji daju veliku podršku. Tako više od tri četvrtine građana smatra da bi država trebala omogućiti i poticati stvaranje sadržaja kulturnih i kreativnih sektora kreativne industrije.
Jednaki broj građana, njih 77%, smatra da je kreativna industrija važna jer se njezini proizvodi mogu izvoziti digitalnim putem.
S tvrdnjom da izgradnja kreativne industrije pridonosi stvaranju novih radnih mjesta slaže se 72% građana.
Da je kreativna industrija važna jer je osnova hrvatske kulture i identiteta misli 69% građana.
Možda je još zanimljivija osobna perspektiva građana. Njih 74% smatra kako sadržaji koje donosi kreativna industrija pridonose psihičkoj i duhovnoj stabilnosti ljudi, o čemu svjedoče i redovi ispred naših knjižnica. Nadalje, 64% građana vrlo otvoreno navodi kako voli konzumirati tu vrstu sadržaja, a 57% osjeti nedostatak proizvodnje novih kulturnih sadržaja i drugih sadržaja kreativne industrije u vrijeme koronavirusa i restrikcija.
Mediji su dio kreativne industrije pa smo upitali građane o važnosti medija. To smo učinili i prije mjesec dana, na početku naše rubrike #ostaninova. Idemo vidjeti što se promijenilo u proteklih mjesec dana.
Prvog travnja 58% građana navelo je kako je uloga medija u vrijeme pandemije koronavirusa važnija nego inače, a danas to kaže 60%, dakle, važnost medija raste.
Kako se mijenjaju potrebe i učimo se novim okolnostima, provjerili smo ulogu medija u aspektima koji nisu informiranje. Tako su mediji većini građana, njih 54%, postali središnje mjesto opuštanja i zabave. Ali i svaki drugi građanin navodi kako je zbog informacija iz medija promijenio svoje navike.
Sve navedeno samo potvrđuje važnost teme kreativne industrije kojom zatvaramo rubriku Dnevnika Nove TV #OstaniNova, ali neka Nova TV ostane #NovaNormala u vašim životima. Mi nastavljamo i dalje postavljati važna pitanja, pronalaziti točne odgovore i kreirati prava rješenja za zajedničku budućnost.