Bez puno originalnosti ili kreativnosti.

Komunikacijska stručnjakinja analizirala je predizborne slogane, evo koji je najzvučniji

1/1 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Nešto više od mjesec dana prije europarlamentarnih izbora, većina stranaka i lista definirala je svoje predizborne slogane. Oni bi trebali biti jednostavni, kratki i opisivati sadržaj koje stranka i kandidati nude. Jesu li stranke doista u tome i uspjele?

HDZ-ova lista ima najmlađeg nositelja. Tek mu je 29, a među 12 odabranih su i neki stranački veterani. U skladu s tim je i predizborni slogan.

„Naš je slogan "Hrvatska za generacije" i pokazuje da HDZ drži do svojih, tradicionalnih demokršćanskih, narodnjačkih i državotvornih vrijednosti, koji su temelji naše stranke i RH, da poštujemo naslijeđe naših branitelja i predsjednika Tuđmana, ali i da isto tako gledamo u budućnost“, kaže Tomislav Sokol iz HDZ-a.

SDP-u je u fokusu ravnopravnost.

„Naš slogan je "Ravnopravna Hrvatska". Europska unija je Unija različitosti, mi možemo trebamo biti različiti, ali moramo biti jednaki i ravnopravni. Meni ovaj slogan osobno izuzetno odgovara jer imam rezultate u tom smislu“, rekla nam je SDP-ova Biljana Borzan.

Dva najveća rivala odabrala su različitu vrstu poruka. HDZ-ova je, smatra komunikacijska stručnjakinja Gabrijela Kišiček, ipak konkretnija.

„Oni su na neki način pomladili listu i cjelokupni program i to usmjerili na neke nove generacije. S druge strane ravnopravna Hrvatska koju potiče ili prognozira SDP u svojoj kampanji, je pomalo blijeda, neinventivna, neoriginalna, rekli bismo čak i floskula“, tvrdi Kišiček.

"Sloboda ili sluganstvo", poruka je kojom će se Živi zid prezentirati biračima.

„Nažalost, elite koje su vodile ovu zemlju, možemo govoriti i u okvirima stoljeća, uvijek su tražile nekakvog gospodara izvana, bio on iz Beča, Budimpešte, Beograda ili sada Bruxellesa. Hrvatski narod mora uzeti svoju sudbinu u svoje ruke jer u tuđoj se ne može razvijati ili opstati“, kaže Ivan Vilibor Sinčić, čelnik Živog zida.

Kišiček ističe kako su najzvučnije uvijek populističke poruke,

„Tako je najzvučniji upravo ovaj slogan, sloboda ili sluganstvo“, rekla je Kišiček.

Personalizirana kampanja za HNS

Amsterdamska koalicija komunicirat će nekoliko slogana, ali fokus će biti na jednom:

„Lice napredne Hrvatske", to ćemo koristiti i dalje u kampanji i upotpuniti i govoriti o licu napredne slobodne razvijene Hrvatske u istoj takvoj Europi“, ističe Anka Mrak Taritaš iz Amsterdamske koalicije.

U Mostu kažu da su svojim sloganom nastojali opisati političko djelovanje.

„Naš slogan je "Zemlja borbe vrijedna". Mislim da on opisuje naše političko djelovanje, poznati smo kao najupornija i borbenija politička opcija u Hrvatskom Saboru. U tom smislu smo željeli pokazati da ćemo se i dalje i ovdje i u Bruxellesu boriti za hrvatske građane“; rekao je Mostovac Nikola Grmoja.

HNS na izbore izlazi personaliziranom kampanjom u liku i djelu međimurskog župana Matije Posavca.

„Još uvijek, pozicija europarlamentarnog zastupnika i europskog parlamenta kao institucije je mistificirana.
Uloga europarlamentarnog zastupnika nije da ode tamo negdje daleko u brisel u udobnu fotelju bilo tko ode nas, nikakva fotelja, nikakva stolic, nego rad, dobar posao, puno puno operative“, kaže Posavec.

Kišiček pak tvrdi kako kao da govore da svi ostali žele tamo sjediti, a oni su jedini koji žele raditi i onda argumentiraju uspjesima koje je njihov kandidat postigao kao župan.

Bez puno originalnosti

"Zajedništvo nema alternativu" - poruka je platforme hrvatskih suverenista.

„Proizašao je iz želje naroda, svih onih koji Hrvatsku vide kao suverenu državu koja samostalno odlučuje o svojoj budućnosti i kao takva se nadovezuje na naše ime suverenisti“, poručuje Ladislav Ilčić, Hrvatski suverenisit.

Ni ovi izbori, prema svemu sudeći, ne donose ništa novo, dosad neviđeno. Još jedna kampanja bez puno originalnosti ili kreativnosti.