Jedan od ključnih trendova koji je oblikovao online kupovinu je personalizacija iskustva kupnje. Na primjer, brojne modne marke i web trgovine kao što je Mall.hr korisnicima omogućavaju pretraživanje širokog spektra raznolikih proizvoda i šalju obavijesti kada se cijene određenih proizvoda snize, pružajući personalizirano iskustvo koje privlači korisnike. Osim toga, kupovina je postala društvena aktivnost. Potrošači se sve više oslanjaju na mišljenja drugih prilikom donošenja odluka o kupnji s lako dostupnim online recenzijama. Digitalni marketing olakšava dijeljenje iskustava, a društvene mreže i online recenzije postaju ključni za preporuke proizvoda.
Drugi važan aspekt je naglasak na vrijednosti za novac, posebno u kategorijama osnovnih potrepština. Potrošači sve više traže proizvode s dobrom vrijednošću što je potaknulo rast prodaje proizvoda niže cijene i mase, dok su premium proizvodi doživjeli manji rast.
Demografske promjene koje utječu na kupovinu
Promjene u online kupovini također se odnose na demografske promjene. Dok su mlađe osobe ispod 35 godina već prije pandemije češće kupovale online, starije generacije također su počele usvajati online kupovinu, posebno tijekom pandemije. Zanimljivo je da su se navike online kupovine u gradskim i ruralnim područjima pokazale sličnima, a tijekom pandemije stanovnici urbanih područja su neznatno više povećali online kupovinu. Pandemija je također dovela do stvaranja nove ekonomije orijentirane na dom gdje potrošači provode više vremena kod kuće i koriste online platforme za zabavu, obrazovanje i kupovinu. To je dodatno povećalo potrebu i želju za praktičnošću i udobnošću u kupovini.
Digitalni kanali postali su ključni za inovacije u poslovnom modelu mnogih organizacija, a potrošači sve više od brendova traže autentična i personalizirana iskustva. Ove promjene u potrošačkom ponašanju vjerojatno će imati dugotrajan utjecaj na maloprodajnu industriju i način na koji brendovi pristupaju tržištu.