Pravilnikom o testiranju na alkohol, droge i druga sredstva ovisnosti za zaposlenike Županije utvrđena je zabrana rada i dolaska na posao pod utjecajem alkohola, droga i drugih sredstava ovisnosti, kao i postupak provjere kojim se utvrđuje je li službenik ili namještenik tijekom radnog vremena pod utjecajem alkohola ili drugih sredstava ovisnosti, piše Večernji list.
Određene su mjere i sankcije koje Županija primjenjuje prema radnicima i drugim osobama koje su na radu, odnosno u prostoru pod nadzorom zatečene pod utjecajem alkohola, droga ili drugih sredstava ovisnosti, zatim odgovornost i ovlasti župana, pročelnika, kao i ovlaštenika župana za provedbu mjera zabrane alkoholnih pića i drugih sredstava ovisnosti.
Kako navode, stanjem pod utjecajem alkohola smatra se stanje pri kojem izmjerena vrijednost alkohola u izdahnutom zraku iznosi više od 0,0 miligrama u litri izdahnutog zraka, odnosno više od 0,0h/kg težine u krvi, piše u Pravilniku.
Prema službenicima ili namještenicima koji su postupili protivno zabrani ovog Pravilnika primjenjuju se odgovarajuće mjere, odnosno sankcije, ovisno o okolnostima slučaja i o rezultatima testiranja. Alkoholiziranost je svrstana u dvije kategorije: pripito stanje (do 0,5 g/kg težine u krvi) i pijano stanje (više od 0,5 g/ kg težine u krvi), što čini razliku pri sankcioniranju. Pravilnik će idućeg tjedna stupiti na snagu.
Prema tumačenju Ive Bolanče iz pravne službe Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, u okviru postojećih mjera zaštite na radu može se uvesti testiranje zaposlenika na alkohol i drogu. Ona navodi kako poslodavac u tom slučaju ne izlazi iz zakonskih okvira i dodaje da povremeno testiranje radnika na opijate zapravo nije ništa neuobičajeno.