Prvi plan je...

Milanović: Ne treba se zanositi investicijskim planom Europske komisije

Slika nije dostupna
Hrvatska treba u prvom redu treba nastojati što bolje iskoristiti postojeće europske fondove, a tek treba vidjeti što će biti s investicijskim planom Europske komisije, s kojim se ne treba zanositi, rekao je u Bruxellesu hrvatski premijer Zoran Milanović.

"Naš je prvi plan da iskoristimo postojeće fondove, koji već stvarno postoje. A ovo drugo, ako prođe, prođe. To je nešto na što ne trebamo gledati kao na čarobni štapić", rekao je Milanović dolazeći na summit čelnica EU-a, na kojem je glavna tema investicijski plan Europske komisije kojim se u sljedeće tri godine namjerava prikupiti 315 milijardi privatnih investicija.

Milanović je istaknuo projekt LNG terminala na Krku, koji je Hrvatska kandidarala za taj investicijski plan, kao vrlo dobar primjer.

"Projekt LNG terminala dobar po svim kriterijima koji su postavljeni kao relevatni. Ali prvo treba vidjeti što će od tog novca na kraju biti, ne treba se zanositi", dodao je Milanović.

"U međuvremenu, imamo europske fondove i tu smo, barem kada je ugovaranje posrijedi, ugovorili preko 90 posto. To je zasad dobro, to nam je u ovom trenuktu realno i važno, a od ovoga (Junckerova investicijskog plana) što bude", rekao je Milanović.

Hoće li više te pompozno najavljivane investicije?

Na novinarsko pitanje je li požalio što nije išao u Beograd na summit s kineskim premijerom s obzirom na investicije koje su tamo najavljene, poput pruge Budimpešta-Beograd, kojom bi se možda zaobišlo Hrvatsku.

"Čujte, ja sam hrvatski premijer, nisam ni mađarski ni srpski. Imam određene moralne obveze i očekivanja, žao mi je što došlo do toga da nisam išao, nije mi drago, ali tamo je išla moja prva zamjenica i ministar prometa i pomorstva. U zadnje dvije i pol godine koliko sam sudjelovao u tome nije se realiziralo u stvari ništa. To su politički razgovori, što ja poštujem. Kinezi imaju problem da ne sudjeluju na natječajima, a mi smo članica EU-a tako da ne ide na silu. Zato projekata i nema, financira ih njihova razvojna banka pod uvjetima koji postoje u Europi. Dakle, da budem potpuno iskren, ja to više vidim kao oblike političkog dijaloga koji se već pomalo vrti u krug, već treći put za redom. Bude li opet sastanak, vjerojatno ću ići, ovoga puta nisam mogao, a kad govorimo o tim velikim projektima, budimo oprezni, ja ih ne vidim. Ima jedan most kraj Beograda, a mi smo takvih 10 napravili", rekao je Milanović.

Dodao je da ni željeznička veza koja bi povezala Budimpeštu preko Beograda sa Solunom neće ugroziti riječku luku. "Kada dođete u Rijeku, koja ima jedno od najdubljih pristaništa, već ste duboko u Europi, tako da je Rijeka naprosto prirodni dar", rekao je Milanović, dodajući da takav slučaj nije sa solunskom lukom.

Milanović je komentirao i pad cijena goriva, ističući da to neće ugroziti proračun ni povećati deficit.

"Možda će ljudi kupovati više, pa će biti viši i prihodi od PDV-a. Ono što neće potrošiti na gorivo, ljudi će utrošiti na nešto drugo. Dobro je za ekonomiju da cijene goriva padaju, naročito za našu, jer nismo proizvođači nafte", rekao je Milanović. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook