Ministarstva gospodarsta tvrdi da je svake godine vidljiv napredak, ali udruge za zaštitu prava potrošača tvrde da u državi vlada totalni kaos. Potrošači se pak, najviše žale na rad telekomunikacijskih tvrtki koje love u mutnom, na banke i na trgovce.
>> Udruge: Holding svoje promašaje želi pokriti novcem Zagrepčana
'Po dospijeću od 28 posto umjesto zakonskih zateznih kamata banke pljačkaju hrvatski narod', kaže Alan Ivanišević, vlasnik privatne poliklinike koji je uz hrpu dokumenata i jasnu poruku na središnjem zagrebačkom trgu došao tražiti svoja prava. 'Naravno da su prekršena moja potrošačka prava, jer su oni meni uzeli preko 3 miljuna kuna'.
Iako banka u priopćenju navodi da je bio neuredan platiša i da se ovaj spor ne odnosi na prava potrošača, dr. Ivanišević je uvjeren da su na isti način prekršena prava tisuća Hrvata.
'Premalo se radi na edukaciji. Jednostavno ljudi nisu upoznati sa svojim potrošačkim pravima', smatra Marko Paripović iz udruge 'Potrošački centar'.
Upravo zato Svjetski dan zaštite prava potrošača u Hrvatskoj obilježen je dijeljenjem savjeta i promotivnih letaka. Nekvalitetna roba, naplaćivanje usluga koje ne postoje i kršenje potpisanih ugovora najčešći su problemi. Zanimljivo, u ovom trenutku Udruge to nazvaju - sitnicama.
'Stanje države je opći nered i potpuna pravna nesigurnost za građane', kaže Jadranka Kolarević iz Društva za zaštitu potrošača Hrvatske 'Potrošač'.
Poražavujućim smatraju da država svake godine za Nacionalni program zaštite potrošača po stanovniku izdvaja oko 47 lipa, a izviješće Saboru nije podneseno od 2009. godine.
'Mi danas ne možemo reći da je to idealno i da je to jednako kako je to u zemljama članicama Europske unije, ali to je naprosto proces', kazala je Đena Bartulović iz Ministarstva gospodarstva.
Očito je da sustav neće funkcionirati dok se ne riješe problemi s administracijom, sporim pravosuđem i različitim tumačenjem zakona. No, dio odgovornosti pada i na potrošače - svoja prava morate poznavati da biste znali kad su prekršena.