Vožnja bez dozvole!

ZET-ova uspinjača već sedam mjeseci bez prometne dozvole!

Slika nije dostupna
Ministarstvo traži odgovarajuću dokumentaciju i podatke od ZET-a i Holdinga kako bi izdali dozvolu.

Uspinjača Zagrebačkog električnog tramvaja na Gornjem gradu prometuje bez dozvole za rad. Iako se bez valjanog dopuštenja resornog ministarstva putnici ne bi smjeli prevoziti, to se ipak redovito događa po cijeni od pet kuna za jednu vožnju. Jedina karta koja nije poskupjela u posljednjim ZET-ovim poskupljenjima.

>> Zagrebački studenti bojkotiraju ZET: Doznajte čega su se domislili!

Stručne službe ZET-a poručuju kako prate modifikacije zakonskih akata pa tako i one koji se odnose na izdavanje različitih dozvola. 'U konkretnom slučaju promjena uvjeta za rad uspinjače tema je dijaloga s resornim ministarstvom', poručuju iz ZET-a.

Nužno je svake godine dobiti novu dozvolu od odgovarajućega državnog tijela, a to je u ovom slučaju Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. Međutim iz ministarstva stiže odgovor da je to što uspinjača nema dozvolu isključivo krivica ZET-a.

Godišnje se preveze 675.000 putnika

Sredinom 2011. godine obavljen je stručno-tehnički pregled uspinjače u Zagrebu, kojim je utvrđeno da uspinjača omogućava siguran prijevoz osoba. Od Zagrebačkog holdinga i ZET-a zatražena je dodatna dokumentacija kako bi se moglo izdati odobrenje za rad. 'Po dostavi tražene dokumentacije bit će ispunjeni svi formalni uvjeti za izdavanje odobrenja', objašnjavaju iz ministarstva.

O kakvoj je dokumentaciji točno riječ te zašto ZET s njenom dostavom 'zapinje' gotovo cijelu godinu, pogotovu stoga što je uspinjača prošla i tehnički pregled, nažalost, ostaje nepoznanica.

Kabine gornjogradske uspinjače tijekom jedne godine, u vožnjama koje traju 64 sekunde, naprave čak 4000 kilometara te prevezu oko 675.000 putnika, među kojima i brojne turiste. Zbog niske stope nesreća, statistički gledano, uspinjača slovi kao najsigurnije prijevozno sredstvo u Hrvatskoj. Ovo prijevozno sredstvo zakonski je zaštićeno kao spomenik kulture budući da je do danas u cijelosti zadržalo prvobitni vanjski izgled i konstrukciju iz 1890. godine. (Agencija VLM)