Prevezen teret

Rijeka: Šteta od nesreće najmanje je deset milijuna kuna

Slika nije dostupna
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Branko Jerneić rekao je na da je od jučer djelomično osposobljenim jednim kolosijekom na mjestu iskliznuća vlaka u Rijeci prošlo 15 teretnih vlakova s 5.000 tona tereta.

Jerneić je na konferenciji za novinstvo, održanoj na mjestu iskliznuća, rekao da je tako prevezen sav teret koji je bio nagomilan ispred Rijeke i u Luci pa su izbjegnuti gospodarski poremećaji. U nastavku popravka pruge teretni promet njome otvarat će se svakih 10 do 12 sati kako ne bi bilo daljnjih zastoja u gospodarskoj aktivnosti, posebice Luke, rekao je. Istaknuo je kako očekuje da će vrlo brzo biti osposobljeni i elektrificirani drugi i treći kolosijek, a radovi na prvom kolosijeku, trajat će dulje.

Jerneić je rekao kako je šteta ugrubo procijenjena na desetak milijuna kuna, što uključuje uništene vagone, lokomotivu, kolosijeke, teret i ostalo. Na pitanje o mogućim uzrocima nesreće koja se dogodila u subotu oko 3 sata, kada je došlo do iskliznuća teretnog vlaka, Jerneić je odgovorio kako ne želi špekulirati. Istaknuo je kako stručnim ljudima treba dati vremena da utvrde uzroke i dodao da je stručno povjerenstvo HŽ-a danas u Rijeci te da ispituje svjedoke. Putnički promet tom dionicom (Rijeka-Škrljevo) bit će omogućen tek kad se pruga potpuno popravi, a do tada će se putnici do Škrljeva prevoziti autobusima, rekao je. Odbio je da je mogući uzrok te nesreće diverzija, a na pitanje o ugroženoj sigurnosti željezničkog prometa odgovorio je da je i dalje željeznica najsigurniji oblik kopnenog prijevoza.

>> Otvorena dionica pruge Škrljevo-Rijeka

Na mjestu nesreće još se uklanjaju dijelovi razbijenih vagona, popravljaju se kolosijeci i električna kontaktna mreža te se uklanja rasuti teret - koštano brašno. Metalni dijelovi kompozicije uklanjaju se uz pomoć riječke tvrtke ‘Metis’, koja će preuzeti i organizaciju ekološkog čišćenja mjesta iskliznuća. Jerneić je rekao da je u Rijeku stigao s članovima Uprave HŽ Infrastrukture Ivanom Matasićem i Tihomirom Lažetom u sklopu planiranog obilaska po jedne sekcije HŽ Infrastrukture svakog mjeseca, a cilj je pitati ljude na terenu o problemima u radu i zaštiti na radu te ih motivirati i poboljšati radno ozračje. Po njegovim riječima, najviše primjedaba radnici imaju na nabavu zaštitne odjeće i obuće, a najavio je da će i taj problem biti uskoro riješen pokrenutim postupkom javne nabave. (Hina)