Zbog srušenog Mi-8 kanaderi bez servisa?

Slika nije dostupna
Ovogodišnja protupožarna sezona mogla bi za vatrogasce biti jedna od najtežih dosad, s obzirom na to da je upitna mogućnost servisa kanadera Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva, kao i servisa vjedara kojima požare gase helikopteri "Mi-8".

Neslužbeno se doznaje da jedan ili čak dva kanadera trenutačno ne lete zbog kvara, a u Zrakoplovno-tehničkom zavodu u Velikoj Gorici ne mogu ih popraviti zato što je u radionici predviđenoj za to smještena olupina helikoptera "Mi-8" koji je nedavno pao u Vukovaru, piše Večernji list.

Dok ne završi istraga, a nema naznaka da bi se to ubrzo moglo dogoditi, kanaderi se tamo neće popravljati.

Iz tog je razloga ekipa stručnjaka iz ZTZ-a otišla u Zemunik kako bi pokušala na terenu popraviti kvarove bude li to moguće. 

U međuvremenu, dva kanadera koja lete prilično su opterećena jer gotovo svakodnevno moraju intervenirati pa je veća opasnost da se pokvare ili oštete.

Sličan je slučaj s helikopterom "Mi-8" koji posebnim vjedrom, koje se sajlama zakvači s donje strane, gasi požar, ali razlog je drukčije prirode. 

Vjedra za te helikoptere navodno se ne mogu servisirati nigdje u Hrvatskoj zato što je radionica za tu namjenu u ZTZ-u u srpnju iznajmljena drugoj tvrtki na pet godina.

U tom je slučaju bilo i nezakonitosti jer je državna agencija Alan, koja je unajmila radionicu, isti taj prostor odmah dala u podnajam tvrtki 3. Maj TIBO iako se prema zakonu poslovni prostori u vlasništvu RH ne smiju davati u podnajam. 

Da je taj prostor u podnajmu, potvrdio je i ministar obrane Berislav Rončević, ali on u tome ne vidi ništa sporno.

S obzirom na to da i helikopter, zbog nedostatka kanadera, gotovo svakodnevno gasi požare (jučer kod Metkovića, prekjučer kod Dicma), pitanje je vremena kada će i njegovo vjedro trebati popravljati.

Na još jedan problem, vezan uz letove vojnih helikoptera, upozorio je Dubravko Šmigmator, direktor tvrtke ERDOCO, ovlaštene za usluge specijalnog helikopterskog transporta, i to na primjeru nedavnog prevoženja dizelskog agregata na vrh zagrebačkog Eurotowera. 

Tom prilikom, osim što posada nije bila osigurana za slučaj nesreće, osiguranje nije postojalo ni za građane iznad čijih je glava helikopter letio, kao ni za njihovu imovinu. 

Šmigmator kaže da njegova tvrtka osiguranje za slučaj nesreće prema trećim osobama plaća devet milijuna eura te da Ministarstvo prometa to redovito provjerava. 

Ako pravila vrijede za privatne tvrtke, pita, zašto onda MORH ne plaća osiguranje. 

Problem je i u tome što se namjenska osnovna sredstva koriste za komercijalne svrhe.