Mostovac Miro Bulj je zamjerio zbog "netransparentnosti ponude i dokumentacije" koja se, tvrdi, ne može dobiti na uvid.
"Više se raspravljalo o bovama i Zlatnom ratu nego o ovome... Projekt skuplji od Pelješkog mosta ostao je 'ispod tepiha' i dati na odlučivanje na lokalnu razinu", rekao je Bulj, koji je i jedan od inicijatora tematske sjednice.
S njim se slaže županijska vijećnica Akcije mladih i nezavisnih Zadar Marjana Šešelja Botić.
"Ova koncesija predviđa višu razinu odlučivanja, a to je resorno ministarstvo i Vlada... Lokalna razina ne odgovara finacijskim obvezama koje RH preuzima u vidu kredita, prvo za izrgadnju luke, a poslije za izgradnju terminala", poručila je.
Mišljenja je i kako bi ravnatelj Lučke uprave Zadar Robert Škifić trebao dati ostavku jer se, kaže, nakon svih aktivnosti na tom projektu javio tek jedan ponuđač, koji je "suspektno došao tamo zbog posla s podkoncesijom".
"Na naš zahtjev da dobijemo dokumete na uvid dobili smo odgovor da ih možemo dobiti na uvid u Lučkoj upravi i to na dva sata", rekla je.
Pita se i na čemu se temelji niska cijena koncesijske naknade.
"Deset kuna po metru kvadratnom je doista nedopustiva cijena ako je usporedimo s koncesijom za obična sidrišta, koja se sastoje od bove i komada mora, a cijena je pet do sedam kuna po metru kvadratnom. To je veliki nesrazmjer", ustvrdila je.
Pitala se i o referencama tvrtke koja je koncesiju dobila i podsjetila da ta tvrtka već ima raskinut predugovor u luci Gruž u Dubrovniku.
Vijećnik u zadarskoj Županijskoj skupštini Marko Pupić Bakrač rekao je da je ta tvrtka radila financijske malverzacije i u luci Bar. "I mi takvog operatera hoćemo u luku Gaženica! Jesu ovo investitori ili prevaranti?... To su investitori koji se dogovaraju ispod stola", zaključio je.
Što obuhvaća koncesija?
Odlukom Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar koncesija za Gaženicu na 20 godina dodijeljena je tvrtki Zadar International Port Operations (ZIPO), a koncesija obuhvaća zgradu putničkoga terminala i obavljanje lučkih djelatnosti u međunarodnom dijelu luke Gaženica. Zadar International Port Operations - ZIPO ponudio je 1.628.000 kuna za stalni iznos godišnje naknade koncesije, dok bi varijabilni dio bio 12 posto prihoda od lučke djelatnosti, a 6 posto od gospodarske djelatnosti.
ZIPO će dobiti koncesiju za zgradu centralnog terminala, morski akvatorij te parkiralište. Koncesija im daje pravo upravljanja lučkim i gospodarskim djelatnostima (sve moguće usluge pa čak i bežični internet u Gaženici).
Ravnatelj lučke uprave Zadar Robert Škifić rekao je kako uz tih 32 milijuna kuna (za stalnu 20-godišnju koncesiju) postoji promjenjivi dio i nakanada za povećanje broja putnika, te se na 20 godina ukupno očekuje uprihoditi 311 milijuna kuna. Na to, kaže, treba dodati i plaće i porez na dobit.
Šešelja međutim sumnja u takve brojke te poručuje kako je dosadašnja praksa pokazala da varijabilnog dijela nekad može i "ne biti".
Škifić je odbacio bilo kakve sumnje da je postupak netransparentan i ističe kako je "Lučka uprava Zadar neprofitna ustanova i nije joj posao baviti se biznisom, već stvarati uvijete za ostale da se razvijaju u okviru te lučke uprave".
Longin uvjeren u "multiplikativne gospodarske učinke"
Zadarski župan Božidar Longin uvjeren je u "multiplikativne gospodarske učinke na lokalno, regionalno i nacionalno gospodarstvo".
"Mi ćemo sutra imati indirektno veliku korist jer takva luka i 'home port' generiraju gospodarstvo cijele jedne regije... Taj putujući hotel na kopnu servisira 1500 ljudi i to je dodana vrijednost", kazao je zadarski župan.
Na opasku kako "o samom koncesionaru ne bi govorio", žestoko mu je uzvratio Bulj, poručivši da je to o čemu on ne bi govorio upravo tema sjednice.
Longin je pak uvjeren kako se u javnosti "barata s krivim činjenicama".
"Ono što mi znamo i što piše jest da je to najveći operater na svijetu koji ima luke Barcelonu, Malagu, Singapour. Lisabon... Sve luke na svijetu moraju imati operatera, zakon je jasan da se lučka uprava ne može baviti s time", rekao je Login.
Državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Maja Markovčić Kostelac smatra kako je pozitivno to što je "jedan od najvećih operatera na svijetu pokazao interes".
Pojasnila je i kako zakon jasno propisuje nadležnosti za koncesije na pomorskom dobru. Također je napomenula da je sličnu i ništa manje vrijednu kocesiju dodijelila Lučka uprava Rijeka.
"Za nas je vijest o dodjeli koncesije za obavljanje djelatnosti na putničkom terminalu dobra vijest jer je država uložila značajna sredstva, a to nije pratio odgovarajući rast prometa", poručila je. (Hina)