Nakon toliko remonta

HRVATSKA PONOVNO IMA ESKADRILU Spremno svih 12 MIG-21 zrakoplova

Gotove su redovne letačke aktivnosti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Eskadrila borbenih aviona MiG-21 je danas kompletirana, i sada uključuje 12 borbenih aviona.

Brigadir Ivan Selak obavio je posljednju provjeru vezanu uz kursni sistem na avionu te rutinsku provjeru svih preostalih elemenata u letu. Ovo zapravo znači da su gotove provjere i probijanje zvučnog zida iznad Hrvatske, na koje je javnost redovito upozorena.

DRAMA NA HRVATSKOM NEBU Hrvatski MIG-ovi presreli su civilni zrakoplov

U okviru planiranih zadaća Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane, piloti zrakoplova MIG-21 mjesecima su parali hrvatsko nebo iznad većih županija, i to na visini od 10 tisuća metara.

Dvanaesti borbeni avion MIG-21 završio je danas sa svim ispitivanjima i probnim letovima te je utvrđeno kako je zrakoplov potpuno ispravan i spreman za primopredaju Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu i protuzračnoj obrani na operativnu uporabu, potvrdilo je i Ministarstvo obrane.

Riječ je o posljednjem od 12 remontiranih borbenih zrakoplova u Odessi u Ukrajini, koji se sada predaje u operativnu uporabu Oružanim snagama RH. Time je u potpunosti završen remont, produžen životni vijek i izvršene nadogradnje. Ulaskom dvanaestog aviona kompletirana je eskadrila borbenih aviona MIG-21.

Zagreb: Zvuk detonacije uznemirio građane

Ministarstvo obrane RH će, sukladno Ugovoru o kupnji i remontu 12 borbenih aviona (sedam hrvatskih aviona tipa MIG-21 i pet kupljenih od ukrajinske strane), koji je sklopljen 9. srpnja 2013. godine s ukrajinskom tvrtkom „Ukrspecexport“, za kašnjenje u isporuci za svaki pojedinačni avion, obračunati i ugovorene penale prema izvođaču radova - Remontnom zavodu iz Odese iz Ukrajine.

Republika Hrvatska je donijela odluku o zadržavanju sposobnosti samostalne kontrole nacionalnog zračnog prostora. U skladu s navedenim, a zbog nedostatka financijskih sredstava, krajem 2012. godine donesena je odluka da se pitanje eskadrile borbenih zrakoplova kratkoročno riješi tako što će se postojeći zrakoplovi MiG-21 remontirati.

Iako se očekivalo kako će remont i modernizacija ići brže, čvrsti stav MORH-a je bio da zrakoplovi prije ulaska u operativnu uporabu moraju biti potpuno spremni i ispravni i na tome se iznistiralo kod primopredaje svakog borbenog aviona. Sukladno ugovoru, nakon preuzimanja zrakoplova koji su prošli sva testiranja i koji će su predani HRZ-u i PZO-u u operativnu uporabu, ukrajinska strana dala je i garanciju na izvedene radove u trajanju od 18 mjeseci odnosno 200 sati naleta.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook