Tko je kriv?

Na dan nesreće prvi put upravljao trajektom Tin Ujević?

Slika nije dostupna
U Lučkoj kapetaniji to nisu htjeli potvrditi, ali su napomenuli da je na mostu bilo više ljudi.

Lučka kapetanija u Splitu završila je istragu o nesreći trajekta 'Tin Ujević', a kad nedvojbeno utvrde tko je kriv podnijeti će se prekršajna prijava. Neslužbeno se doznaje kako je zapovjednik u vrijeme nesreće upravljao trajektom 'Tin Ujević' prvi dan. Navodno je do tada upravljao drugim trajektom. U Lučkoj kapetaniji to nisu htjeli potvrditi, ali su napomenuli da je na mostu bilo više ljudi i da se tek treba utvrditi protiv koga će se podnijeti prekršajna prijava.

>> Kalmeta o ostavci: Nisam ja vozio brod, kriva je posada

'Što se tiče tehnike, ona funkcionira dobro. Prema tome očito je došlo do greške nekoga, a koga, vidjet ćemo. Ima gore na mostu i zapovjednik i časnik i kormilar, više osoba. Stoga nećemo prejudicirati. Treba vremena da se sve stavi na papir i vidi zašto je krma otišla prema kraju. Malo više se pritisla manica, a je li se netko naslonio na nju, potegao, vidjeti ćemo', rekao je Boris Matošić, Kapetan Lučke kapetanije Split. Istaknuo je kako se proučavaju sve izjave zapovjednika broda ‘Tin Ujević’ Damira Rušinovića koje je dao nakon nesreće. ‘Ako bude utvrđeno da je zapovjednik broda kriv, protiv njega ćemo u idućih nekoliko dana podnijeti prijavu’, rekao je Matošić.

Podsjetimo, prilikom uplovljavanja u splitsku trajektnu luku na redovnoj liniji iz Starigrada na Hvaru trajekt je krmenim dijelom udario u gat. Brod je udario u obalu kod veza 13/12 na gatu Svetog Petra. Prilikom udarca došlo je do oštećenja bočnog spremišta goriva iz kojeg je u more isteklo oko 33 do 34 tone lakog dizel goriva. U Splitu se čišćenje mora s disperzantima odvija i danas na područjima na kojima su se vidjele masne mrlje. 

Drago Tudić savjetnik za incidente na moru tvrtke ‘Cian’ koja se bavi čišćenjem, objasnio je kako još treba ukloniti dio naftnih mrlja koje su se iz splitske gradske luke proširile u obližnje uvale prema Bačvicama, kupalištu do kojeg su također doprle. ‘Dosad je potrošeno više od 1.000 litara tekućine disperzanata i do završetka uklanjanja preostalih naftnih mrlja vjerujemo da ćemo potrošiti još oko 200 litara tog sredstva’, rekao je Tudić. Objasnio je da su apsorbenti krpe sastavljene od sintetičkih vlakana koja upijaju naftnu masnoću s morske površine. ‘Dosad smo potrošili gotovo 800 takvih krpa koje nakon upotrebe odmah spaljujemo i tako sprječavamo bilo kakve ekološke posljedice’, dodao je.